Herenstraat 10 (1983)

Nederland
420 minuten (miniserie, 7 delen)

geregisseerd door John van de Rest
met Luc Lutz, Ellen Vogel en Bram van der Vlugt

Louis van Laar is de eigenaar van het familiebedrijf 'L.G. van Laar', wijnkopers sinds 1890. Donkere wolken dreigen zich uit het niets boven het gezin te stapelen als Gerard van Laar, de rijke oom uit Amerika, ineens ten tonele verschijnt. Tot verbazing van zijn vriendin Leonie en tot woede van Louis' vrouw Emmey wordt Gerard de compagnon van Louis. Hij ziet geen andere mogelijkheid om een faillissement van de wijnhandel en privé-bezit te voorkomen.

robertus65
Een hele tijd geleden al gezien op dvd na meer dan 20 jaar dus op tv. Ik wist niet dat die hier was op MovieMeter (ik krijg er soms geen hoogte van wat hier wel en niet opstaat). Dit is gewoon een goede Nederlandse dramaserie zoals ze nog zelden worden gemaakt. Helemaal niet meer dus. Het is natuurlijk een soort korte soap van 7 delen van ongeveer een uur. Het is natuurlijk in een andere tijd gemaakt. Tegenwoordig houd de jeugd van hapsnap weg soaps van dagelijks 20 minuten die jaren duren, mijn voorkeur gaat toch uit naar miniseries zoals Herenstraat 10.

Jeetje, Herenstraat 10 op MM?
Zeer opmerkelijk dat die hier op staat, echt gewoon een tv-serie volgens mij.

Of is elke tv-serie die zo slecht is dat er maar 7 afleveringen gemaakt worden automatisch geschikt voor MM? (niet dat deze zo slecht is, maar puur hypothetisch.
Wat is er gebeurd met de 'mini' regel?

robertus65
Ik krijg er ook totaal geen hoogte wat er wel en niet hier opstaat. De ene miniserie staat bij forums film en de andere staat bij overige televisie en weer andere staan er helemaal niet op.

kappeuter (moderator)
We hebben naar de episodelijst en de verhaallijn gekeken.
Het is een afgerond verhaal met een begin en een eind.
Ik heb de serie dus 25 jaar geleden voor het laatst gezien, maar in overleg met toevoeger Quido gekomen tot mini-serie.

Aan de toevoeg-criteria voldoet ie ook gewoon.

en Fort Alpha (beste nl serie naar mijn mening).

avatar van 93.9
Ligt deze box gewoon in de winkel, bv Mediamarkt?
Fan-tas-tische serie vond ik dat in die tijd.
Later ook nog eens te zien geweest op europa tv.
Trek nog net mijn jas niet aan om 'm te gaan halen.