Children of Wax (2005)

Bulgarije
Thriller

geregisseerd door Ivan Nitchev
met Armand Assante, Michael Baral en Daniel Bernhardt

Murat is de leider van een Turkse bende in Berlijn. Zijn jongere broer en rechterhand Hakan richten zich vooral op een dikke skinhead met stalen tanden die lid is van een beweging van neonazi's die altijd rondhangt in de Turkse wijk en daar problemen veroorzaakt. Wanneer er een aantal jonge en onschuldige Turkse kinderen worden vermoord, zijn Murat en Hakan er van overtuigd dat dit het werk is van de neonazi's.

Deze film wil ik zien. Lijkt mij een goede film. BTW Arnand Assante in een Bugaarse film. Hmm ben benieuwd.

avatar van henkula
Udo Kier kwam in deze film heel slecht over, helaas, want eigenlijk was het allemaal zo slecht nog niet, gewoon lekkere onzin.

avatar van serpico
Mijn kennismaking met de B-film!

Zelden was een film zo waardeloos. Werkelijk alles (uhuh, alles) gaat fout. De personages worden waardeloos geïntroduceerd, de moordenaar al helemaal, de plot is nergens geloofwaardig en zit barstensvol onlogischheden, voorspelbaarheden, domheden, en andere negatiefheden die de film verder en verder de afgrond in trekken. Dialogen worden geschreven om het plot draaiende te houden en vervolgens willekeurig voor een saai decor geplaatst. Het acteerwerk mag die naam niet dragen. Spanning, emotie, afschuw, alles ontbeert de film. Het allerallerallerslechtste was de love-relatie tussen 2 strijdende gangleden. En dan seks hebben met geloofwaardigheidsfactor 0 om vervolgens dan niet in te zien dat ze geen enkele reden hebben om elkaars gang te haten, maar vrolijk ten strijde te trekken ... Ja, dat was zelfs nog slechter dan de 2 plots (vechtende gangs en gestoorde moordenaar) die totaal niet bij elkaar pasten en geforceerd gecombineerd werden, zonder een enkel element uit te diepen. De politiemannen zijn ook verschrikkelijk dom, gaan ze een schoonheidsspecialiste zoeken terwijl zelfs de allerstomste kijker allang doorheeft dat dit het werk is van een gek. En de saaiste en sloomste gek allertijden. Dan de vergezochte manier waarop hij gepakt wordt ...

Werkelijk iedere actie die de personages aangaan roept vraagtekens op. En dan moet ik de ontknoping nog zien. Zal wel erg verrassen worden.

Zucht.

avatar van Lui
Lui
Ik ben verbaasd dat zo weinig mensen deze film gezien hebben, ik vond het gedeelte met de vechtende bende's nog wel te doen, alleen toen kwam Udo Kier... Hadden ze niet moeten doen, dat hele Children of Wax gedoe niet. Het verpest de hele film.

avatar van Chucky92
Eigenlijk best een kut film. Ik vond de acteerprestatie's vreselijk, dat gevecht op het begin was ook erg slecht. Maar op een of andere manier vermaakt deze film wel. Een hele krappe *2.

Slechtste film die ik ooit heb gezien!!

avatar van Noodless
Het verhaal heeft 2 laagjes : het ene rond de twee bendes en het andere over een moordenaar. Dit is met elkaar verweven, maar oh zo zwakjes. Het gehele gedoe rond de bende is tergend irriterend door het acteerwerk en het flauwe geweld. 3/10