Dreaming Lhasa (2005)

India / Verenigd Koninkrijk
Drama / Avontuur

geregisseerd door Ritu Sarin en Tenzing Sonam
met Tenzin Chokyi Gyatso, Tenzin Jigme en Jampa Kalsang

Karma, een Tibetaanse cineaste uit New York, gaat naar Dharamsala in India om een documentaire te maken over politieke vluchtelingen. Niet alleen wil Karma op zoek naar haar eigen wortels, ook aan het thuisfront lopen de zaken niet zo lekker. Bij haar werk krijgt ze hulp van Jigme, een muzikant die droomt van een leven in Amerika. Karma maakt vervolgens kennis met de ex-monnik Dhondup die, in opdracht van zijn moeder in Tibet, een man zoekt aan wie hij een geheimzinnig zilveren doosje moet geven. Tijdens de zoektocht komen Karma en Dhondup nader tot elkaar.

avatar van nightbreed
Krijgt op dit moment een 7,1 op IMDb met 41 stemmen.
Niet een al te bekende film dus, dat is voor mij genoeg reden om te gaan kijken
Wie kijkt er mee?