Hortensia (2015)

1 stem

Argentinië

geregisseerd door Diego Lublinsky en Álvaro Urtizberea
met Camila Romagnolo, Agustin Scalise en David Szechtman

December, een klein plaatsje in Argentinië. De vader van de 22-jarige Hortensia is net gestorven. Hij werd geëlektrocuteerd toen hij thuis de deur van de koelkast opende. Kort hierna krijgt Hortensia van haar werkgever te horen dat ze ontslagen is en tot overmaat van ramp ontdekt ze dezelfde avond dat haar vriend haar bedriegt met haar beste vriendin. Hortensia is enorm aangeslagen, maar dan vindt ze in de kelder een brief terug die ze op 14-jarige leeftijd schreef: 'om gelukkig te zijn moet ik trouwen met een jongen, even blond als mijn vader en moet ik de mooiste schoenen van de wereld creëren.’ Haar leven krijgt weer betekenis en onmiddellijk start Hortensia met keuzes maken om haar doel te verwezenlijken.