• 8.232.590 stemmen

Genre: Actie / Thriller

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Don Sharp

Met onder meer: Rod Steiger, Lee Remick en Richard Johnson

IMDb beoordeling: 6,0 (569)

Releasedatum: 4 september 1975

Over Hennessy

"The Most Intensive Manhunt Ever Mounted!"

Niall Hennessy (Rod Steiger) is een vriendelijk mens, die tot een duivelse wanhoopsdaad wordt gebracht, wanneer zijn vrouw en kind om het leven komen tijdens een straatoproer. Hij wordt van twee kanten bedreigd. Door de ondergrondse verzetsgroepen (IRA) omdat hij iemand uit hun midden heeft gedood. En door een enorme politiemacht omdat hij een dodelijke "afspraak" heeft met de Engelse koningin. Ook de beeldschone Kate (Lee Remick) wordt een slachtoffer in deze verbeten jacht op 1 man. Maar het gaat dan ook om de gevaarlijkste man van de wereld...

image

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 1987 berichten

Uiteraard gedateerd deze actie thriller, maar voor mij als liefhebber van B-films heb ik deze film na heel jaren vanmiddag met plezier herzien. In deze redelijk spannende film zit aardig wat actie en kijkt dan ook lekker weg. Een 3.0