Pandemic (2007)

2,58

Thriller

geregisseerd door Armand Mastroianni
met Tiffani Thiessen, Vincent Spano en Faye Dunaway

Onverklaarbare griepachtige symptomen doden een jonge man tijdens een vlucht van Australië naar Los Angeles. Dr. Kayla Martin, hoofd van het ziekte controle center, beveelt direct een periode van quarantaine voor alle passagiers. Te laat, zo blijkt, want het virus is, met de daaraan verbonden paniek, al aan het verspreiden in de stad. Een wereldwijde race tegen de tijd is begonnen om de oorsprong van het mysterieuze virus te vinden en om nog meer doden te voorkomen.

39 BERICHTEN 3 MENINGEN
avatar van Jordidj

geplaatst: 8 juli 2007, 13:07 uur [permalink]
Redelijke film 3,0 past er goed bij..

geplaatst: 28 augustus 2007, 00:12 uur [permalink]
Vond het voor een B-film nog behoorlijk in elkaar steken.
Jammer dat het allemaal weer moest gebeuren in LA. Het centrum van het Amerikaanse universum, maar ach...het zou mij ook wel heel erg shockeren als er, op het witte doek, ergens anders in de wereld een ramp zou gebeuren.

De B-film uitstraling raakt het gedurende de drie lange uren nooit kwijt. Ik neem aan dat deze film gemaakt is om in drie delen te worden uitgezonden? In één keer was het wel een hééle lange zit.

Ondanks alles, toch wel ruim 2,5*

avatar van xenne
geplaatst: 28 augustus 2007, 00:16 uur [permalink]
Tiffani Thiessen is wel mooi om naar te kijken, maar deze film duurt gewoon te lang om in één stuk te kijken, en dwaalt veel te veel af in onnodige zijverhaaltjes. eerste uur was oké, daarna zakte m'n aandacht steeds dieper weg.... toch een 2 voor deze poging.

geplaatst: 11 oktober 2007, 12:49 uur [permalink]
Begint allemaal best leuk en zoals ronengel aangeeft steekt alles voor B-maatstaven nog redelijk in elkaar.

Helaas ebt de interesse na het eerste uur langzaam maar zeker weg en wordt de kijker met subplotjes opgezadeld die totaal niet interessant zijn (zit ik te wachten op de problematieke relatie tussen een FBI-agent en zijn zoon?) en die de vaart uit het verhaal halen.

Hierdoor voelt de speelduur van 166 minuten nog langer aan dan ie is waardoor je de film met moeite in één zit uit kunt kijken.

2 *

Raffael77
geplaatst: 14 oktober 2007, 22:50 uur [permalink]
Lekker weggekeken.

geplaatst: 17 november 2007, 14:35 uur [permalink]
Op zich wel een grappige, niet teveel bij nadenken, avondvullend filmpje (mini-serie?). Maar oh oh ga echt niet nadenken want dan ga je je ergeren. Ik ben geen deskundige maar bijv. de incurbatietijd lijkt echt volstrekt willekeurig.

geplaatst: 15 december 2007, 00:08 uur [permalink]
Wat een vervelende langdradige film. Zeer onrealistisch en amateuristisch. Degene die het script heeft bedacht moet wel heel naïef zijn. Laten we hopen dat als er echt zon gevaarlijke virus de kop op zou steken we van de autoriteiten meer mogen verwachten.

Ongelofelijk wat simpel allemaal verfilmd.

1 ster en dat is nog veel.

geplaatst: 26 december 2007, 12:52 uur [permalink]
Ten opzichte van de meeste recencies ben ik een stuk optimistischer.
Toegegeven dat de incubatietijd bij de verschillende betrokkenen wel heel erg flexibel is en de slachtoffers iets te willekeurig vallen... desondanks heb ik me prima vermaakt met deze "Pandemic".
De film weet de kijker te binden en vast te houden voor de bijna 3 uur (166min).
Door de langere speeltijd van de film kan men de hoofdpersonages beter leren kennen en dat levert betrokkenheid op met de hoofdrolspelers.
"Pandemic" gaat over een ramp met een toefje misdaad.
Plezierig vermaak.

avatar van Mar10e
geplaatst: 17 januari 2008, 01:01 uur [permalink]
Waku schreef:

Dat zeg je leuk
Vond overigens wel meer punten in deze film erg 'flexibel' en daar stoorde ik me wel aan, hoe hard ik ook probeerde het verstand op 0 te zetten.

Ik neem aan dat het geschreven is als mini-serie, want als film is het een hele zit en bij lange na niet boeiend genoeg.
Er had ruim een uur uitgeknipt kunnen worden door alle (niet relevante) sub-plots eruit te knippen.
Heb hem voor de grap nog een keer aan gezet en alle subplots met een ferme druk op de FF doorgezapt. Doet wonderen!

Voor een B-produkt verder niet eens zo slecht. Acteerwerk is redelijk en hoewel het de hele zit overduidelijk B is en blijft vond ik dat eigenlijk niet bijzonder storend. Ook het dunne (en inmiddels al redelijk uitgekauwde) verhaaltje stoort niet al te erg -- dat weet je al voor je 'm aanzet.

Kortom: als je 'm gaat kijken: verstand op 0, fast forward de subplots (of haal even wat popcorn bij) en je hebt een lekker makkelijk verhaaltje waarbij je niet na hoeft te denken (sterker nog, ik raad het je af ). 2,5* uiteindelijk.

geplaatst: 24 januari 2008, 10:00 uur [permalink]
Ik ben het eens met jullie commentaar. Het begint leuk, kan heel wat worden, maar daarna zakt het weg en vult de film zich met allerlei verhaallijnen die er compleet niet toe doen. Toch is het geen echt slechte film. Acteerwerk is beslist redelijk te noemen, de diverse karakters werden goed neergezet. Ook was er geen sprake van miscasting, de acteurs klopten redelijk met de personages.

Al met al 2,5*.

geplaatst: 25 mei 2008, 16:56 uur [permalink]
Een standaard verhaal en niet alle acteur waren goed, maar verder redelijk goed in elkaar gezet. 2,5*

avatar van AsianFreak

geplaatst: 9 juni 2008, 20:24 uur [permalink]
Zoveelste rampenfilm, en zoveelste rampenfilm die weer es zo lang moet duren. Cliche op cliche stapelen zich op; achtergrond van de personages, persoonlijke problemen en mensen die maar doodgaan. Voor mij niet meer spannend genoeg.... Daarentegen wel interessant. Maar dat zijn dit soort films altijd wel. Hoe dan ook, ik heb 'em na anderhalf uur afgezet. Cast bestaat uit bekende b-akteurs, waar ik zo langzamerhand kotsmisselijk van wordt. Ze acteren al jaren, maar het lijkt alsof ze niet beter kunnen...... Amber Thiessen is lekker, maar net niet lekker genoeg om het hele verhaaltje af te kijken......Puntloos....

avatar van g_unitboy
geplaatst: 27 juni 2008, 22:09 uur [permalink]
AsianFreak schreef:

goed gezegd

avatar van Norma Jean
geplaatst: 26 juli 2008, 01:08 uur [permalink]
Voorspelbaar, maar toch lekker om te kijken.

geplaatst: 26 juli 2009, 20:16 uur [permalink]
Wel een extreem lange film zeg voor een klein griepje. (Die inplaats van de varkensgriep nu de volgengriep is :LOL:)...Film is nu bezig dus, ben benieuwd...

avatar van 606
geplaatst: 26 juli 2009, 23:25 uur [permalink]
Wel te langdradig.
Verhaal is goed en ja vooral met de mexicaanse griep die heerst
is het extra gek om zo'n film te kijken.

2,5 ster

avatar van Diederik58
geplaatst: 26 juli 2009, 23:44 uur [permalink]
Hopelijk wordt er bij een echte pandemie serieuzer omgegaan met de patiënten.
Over het algemeen ben ik redelijk positief over films, maar dit gaat mij te ver. Wat een verschrikkelijke slechte film. Zoals al opgemerkt erg langdradig. Opgedoft met wat persoonlijke drama's.
Een uitgerangeerde actrice als Dunaway past goed thuis in een stel slechte acteurs.
Goedkope settings die het geheel nog slechter maken. Zelfs de stuntauto's zagen er uit alsof ze rechtstreeks van de sloop kwamen.
Nooit meer kijken naar deze bagger.

geplaatst: 27 juli 2009, 08:05 uur [permalink]
Ik vind dat er helemaal niet zo slecht geacteerd werd zoals veel mensen beweren. Voorbeeld: de assistent van de burgemeester van LA gaf echt wel de indruk van een nietsontziende politieke carrierejager.

Wat veel mensen echter opmerken is terecht: de film is veel te langdradig en bevat veel te veel niet ter zake doende verhaallijnen. En met al die reclames er tussendoor duurt het nog langer dan het allemaal al is.

avatar van Bridgetvh
geplaatst: 27 juli 2009, 12:40 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
De DVD stond op opnemen, wij waren pas om 21.00 thuis, dus met uurtje vertraging, maar wel lekker de reclame's doorspoelen FF gekeken.

Leuke film hoor, vooral met de huidige mex. Flu in het achterhoofd. Hoe snel zoiets verspreid over de wereld...

Hoezo incubatietijd erg flexibel? Klopt, er waren 2 varianten, 1 met snelle en 1 met langzaam verloop. Werd nog uitgelegd zelfs.

Mij viel het op dat Dr. Kayla wel heel erg van alle markten thuis was. Veel dingen die ze deed of kon vallen volgens mij niet in haar taakomschrijving als hoofd CDC, maar ja, niet teveel nadenken dus.

avatar van RaoulDuke
geplaatst: 27 juli 2009, 16:35 uur [permalink]
Interessant onderwerp, helaas zeer (routine)matig uitgewerkt, in deze hoofdzakelijk door B-acteurs bevolkte veredelde miniserie. (inclusief gebotoxte Faye Dunawaye) . Alle cliches worden van stal gehaald, wat op zich prima is, maar er wordt vervolgens erg weinig mee gedaan en op zeker moment ( na anderhalf tot 2 uur) wordt het "dodelijk" vervelend allemaal en dan moet je nog een uur. En dan hebben we het nog niet gehad over al die stereotiepe karakters die naarmate de film voortkabbelt meer irritatie oproepen dan emotie.
Niet dat er slecht geacteerd word, maar het is allemaal teveel familie doorsnee wat de klok slaat. Dat het allemaal zo voorspelbaar is als de pest is ook nog niet zo erg, maar een middagje bij de IKEA is nog opwindender dan het uitzitten van deze film.

geplaatst: 28 juli 2009, 13:07 uur [permalink]
Film gezien. Redelijk, leuke acteurs. Overdreven soms ook en soms irritant. Maar zeker waardig om te zien.

avatar van Legan
geplaatst: 1 augustus 2009, 19:55 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Pandemic is een degelijk gemaakte Hallmark miniserie, maar verder dan standaard middelmaat (lees: dus erg cliché) komt het nooit.

Ondanks de aanwezigheid van meerdere, cliché verhaallijnen (de gescheiden vader die zijn gezin wil redden, een misdadiger die niet ziek wordt en door zijn maatjes wordt bevrijdt, een patriottistische rebel die denkt dat het een overheidscomplot is, de doktersheld wiens eigen dochter dreigt te overlijden aan de ziekte, ...) kan de film nauwelijks boeien. Daarvoor is het allemaal gewoon te standaard uitgewerkt en dus extreem voorspelbaar.

De bekende gezichten die door de film verspreid zitten, tillen de film nog wat op, maar niet genoeg voor een voldoende.

geplaatst: 9 mei 2010, 20:05 uur [permalink]
Dit is een aardige thriller, welke zeer de moeite waard is om eens te bekijken.
Niet bijzonder, 2,5*

Chattingforum schreef:

Na eigen zegge: "Redelijk" hoe kun je dan in godsnaam 5* rechtvaardigen? Mag ik je erop wijzen dat corrigerend stemmen niet is toegestaan?

edit: Overigens is er aan je statistieken af te lezen dat je momenteel spijtig genoeg voornamelijk de "vijf sterren-knop" hebt gevonden..

avatar van Jdy
Jdy
geplaatst: 29 mei 2010, 00:40 uur [permalink]
Leuke film, maar wel langdradig.

avatar van Heseven
geplaatst: 19 juni 2010, 00:20 uur [permalink]
De film heeft me ondanks wat minpuntjes goed weten te boeien, een 3,0 is welgeplaatst naar mijn mening.

Hier en daar ietsje cliché zoals Legan al eerder vermelde, het acteerwerk van enkele spelers maakt dit toch ook wel weer goed.

Vind alleen niet dat Faye Dunaway veel waarde toevoegt aan de film. Deze rol had aan haar voorbij moeten gaan naar mijn mening, irriteerde mij vooral aan de cliché eindspeech

Wel zeker de moeite waard om te kijken!

geplaatst: 19 juni 2010, 10:31 uur [permalink]
Ik vond het, in tegenstelling van de andere recensies wel een goede film.
Hij duurde dan wel lang, maar dat komt omdat het een mini-serie is, die nou in een keer wordt uitgezonden.

avatar van Reint
geplaatst: 19 juni 2010, 11:03 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik vond dat er wel erg veel ongeloofwaardige momenten in de film zitten: die rebellen (totaal overbodig), die vriend die er op meest idiote manier vandoorgaat, de barricades waar men zo doorheen kan breken...

geplaatst: 20 juni 2010, 14:25 uur [permalink]
Ik dacht dat het wel een oke film zou zijn, maar na 1 uur hebben we de film maar uitgezet. Ontzettend langdradig, ... iedere keer maar herhalingen... ik vond er weinig aan.

avatar van Decec
geplaatst: 22 juni 2010, 22:53 uur [permalink]
Wel leuke film, alleen beetje wel langdurige verhaal (169 minuten).
Niet slecht...

avatar van Jdy
Jdy
geplaatst: 22 december 2010, 20:34 uur [permalink]
Als ze het bij alleen de 1ste dvd hadden gehouden waren het 5 sterren geworden, maar ik vond hem iets te langdradig.