Aju Teukbyeolhan Sonnim (2006)

Alternatieve titel: Ad Lib Night

Zuid-Korea

geregisseerd door Yoon-ki Lee
met Han Hyo-Ju, Young-min Kim en Il-hwa Choi

Bo-Kyung (Han Hyo-Ju) wordt op straat benaderd door twee jonge mannen die ervan overtuigd zijn dat zij Myeong-eun is. Een meisje uit hun dorp, die tien jaar geleden is vertrokken en sindsdien spoorloos verdwenen is. Ze zijn naar haar op zoek omdat haar vader terminaal ziek is. Wanneer de mannen erachter komen dat ze niet diegene is waar ze naar op zoek zijn, vragen ze haar om stand-in voor Myeong-eun te spelen. Om zo toch nog de wens van de vader te kunnen vervullen.

Zuid-Koreaanse film over meisje dat door omstandigheden de rol aanneemt van de dochter van een man die op sterven ligt. Begint leuk, eindigt in een enorm saai familiedrama, waarvan alleen de laatste 3 minuten goed zijn. Ja sorry, dat is echt niet genoeg.

Ik ben het helemaal met Olaf K. eens. Het begin is wel aardig en ook de slotscène maakt veel duidelijk, maar daartussenin een dodelijk saaie film over een jonge vrouw, die bij het sterfbed van een vreemde man belandt te midden van diens over van alles en nog wat bakkeleiende familieleden. Ik vond het aanvankelijk wel vreemd dat de vrouw zo maar instapte in een auto met drie mannen die ze niet kende, totdat veel later de aap uit de mouw kwam. Zeer matig.