• 8.605.038 stemmen

The End of the Neubacher Project (2006)

Documentaire | 74 minuten

Genre: Documentaire

Oorsprong: Oostenrijk / Nederland

Geregisseerd door: Marcus J. Carney

IMDb beoordeling: 6,7 (23)

Oorspronkelijke taal: Duits

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The End of the Neubacher Project

'Als je ooit met een Amerikaan of een Jood trouwt, schiet ik je dood met mijn geweer', kreeg de Oostenrijkse moeder van Marcus J. Carney kort na de Tweede Wereldoorlog van haar vader te horen. Carneys oom van moederskant hanteert nog altijd enthousiast het jachtgeweer en ontkent vanuit zijn luie stoel dat onder het nazi-bewind miljoenen joden zijn vermoord. Voor het nazi-verleden van de Neubachers schaamt hij zich allerminst. Acht jaar lang filmde Carney met bescheiden middelen zijn familie, met name de tak van moederskant. Aan de hand van gesprekken en fotoalbums legt Carney een pijnlijke geschiedenis bloot.

avatar van cales77

cales77

Lijkt me boeiende docu

avatar van Goodfella_90

Goodfella_90

Staat niet op imdb. Las er vanmiddag een stukje over in de krant en zal vanavond zien of hij de huidige score kan vasthouden.