• 10.586 nieuwsartikelen
  • 8.966.603 stemmen

Eiland van Mijn Vader (2006)

Documentaire | 59 minuten

Genre: Documentaire

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Carin Goeijers

IMDb beoordeling: Nog geen beoordeling

Plot Eiland van Mijn Vader

In de jaren zeventig kende Nederland diverse Molukse gijzelacties in het kader van de Molukse vrijheidsstrijd. Het ideaal van een vrij Molukken leeft onverminderd voort in een Assense wijk waar alleen Molukse families wonen. De pijn, woede en het verdriet van drie generaties Molukse vrijheidsstrijders wordt bloot gelegd. Zo slaapt de moeder van een van de daders nog altijd met het bebloede shirt van haar omgekomen zoon onder haar kussen. En laat een neef het gezicht van zijn omgekomen oom dertig jaar later op zijn borst tatoeëren.