• 10.589 nieuwsartikelen
  • 8.967.471 stemmen

Ladrones de Tumbas (1989)

Horror | 87 minuten

Genre: Horror

Alternatieve titel: Grave Robbers

Oorsprong: Mexico

Geregisseerd door: Rubén Galindo Jr.

Met onder meer: Fernando Almada, Edna Bolkan en Erika Buenfil

Gesproken taal: Spaans

Plot Ladrones de Tumbas

Een stel jongelui plegen grafschennis op een kerkhof waar volgens een legende een schat zou liggen. Ze ontdekken onder een graf een griezelige crypte en een folterkerker waar ze inderdaad ook goud en juwelen vinden. Ze openen daarna de tombe van een duivelaanbidder en vinden er een bijl die ze ook meenemen, niet vermoedend dat ze daarbij een vloek loslaten die de satanist eeuwen geleden, toen hij door de inquisitie gemarteld werd, heeft uitgesproken. De nachtmerrie start al op het moment dat ze de begraafplaats willen verlaten....

avatar van alexspyforever

alexspyforever

Als men spreekt van het roven van graven op kerkhoven dan verwachten de meeste aan het Frankenstein verhaal. De dieven zijn hier echter niet op lijken uit om tot leven te wekken maar wel op mogelijke schatten. Een groep jongeren rooft het graf van een ter dood veroordeelde satanist en wekt hem zo ongewild weer tot leven. De momenten in de heel ruime grafkelder zijn erg sfeervol en spannend. Na de misdaad ontpopt de film zich tot een bovennatuurlijke slasher. Er zijn nog wel wat momenten met wat grafische horror, maar eigenlijk vond ik de opbouw bij deze film interessanter dan hetgeen er op volgde. De kills zijn dan wel grafischer dan de voorgaande film van regisseur Galindo, Cemetery of Terror, maar laatstgenoemde vond ik toch vermakelijker.