• 8.252.141 stemmen

Bersaglio Altezza d'Uomo (1979)

Thriller / Misdaad | 89 minuten

Genre: Thriller / Misdaad

Alternatieve titel: Target

Oorsprong: Italië

Geregisseerd door: Guido Zurli

Met onder meer: Luc Merenda, Gabriella Giorgelli en Kadir İnanır

IMDb beoordeling: 5,3 (67)

Oorspronkelijke taal: Italiaans

Plot Bersaglio Altezza d'Uomo

De inspecteur Keaton van Interpol slaagt erin om grote drugsbaas in Istanbul dwars te zitten. Uit wraak wordt daarop Keaton's moeder vermoord en zijn vrouw ontvoerd. Daarna schakelt hij huurmoordernaar Gengis in, om ook Keaton uit te weg te ruimen. Maar Gengis speelt een dubbelrol, want in werkelijkheid geeft hij alle bruikbare informatie door Keaton, zodat die de bende kan oprollen.

avatar van pippo il buffone

pippo il buffone

Opnieuw een onthutsend zwakke low budget poliziottesco, zo zwak dat zelfs de toevoeger schijnbaar van slag raakte en de synopsis tamelijk onbegrijpelijk is. Het komt er echter op neer dat Merenda idd. een interpol agent is die een heroine transport in de haven van Istanbul onderschept, het is echter niet zijn gezinnetje dat wordt geterroriseerd, maar dat van de onfeilbare topschutter Dzengis-Inanir, een buddy van Merenda die hem kent van de schietbaan en als man van respect weigert om zijn kameraad dood te schieten, maar na de reeds aangeduide methoden van de baddies overstag gaat en Merenda als een konijn afschiet. Hierna volgt een hele verrassende twist.

Het is allemaal weinig imponerend zowel visueel als narratief, enige pluspunt in feite is de setting in Istanbul, maar dat is verder geen verdienste van de regisseur natuurlijk. Die chase over de daken eindigend in een badhuis was wel aardig, en dat was het zo'n beetje.

Deze multiculti-productie vergast ons op enkele naakte wijven, trouwens allen ongelovigen onder wie gangsterhoertje Senatore , een stoere agente in rok en zonder kopvodje, trouwens ook gespeeld door een ongelovige die wel ongenadig in mekaar wordt getiefd als ze met de jongens wil meedoen, en er wordt zowaar J&B gedronken, ok, door de bad guy natuurlijk....en ja het klopt: alle mannen behalve Merenda dragen hier snorren !

Dit alles werd voorzien van een imbeciele disco score door Cipriani.

Ik weet niet ofie in TR is uitgebracht, ik neem aan van wel. Anders moet u het doen met een Italiaans gedubde versie zonder anderstalige onderschriften.