The Fan (1949)

Alternatieve titel: Lady Windermere's Fan

Drama / Romantiek

geregisseerd door Otto Preminger
met Jeanne Crain, Madeleine Carroll en George Sanders

Lord Windermere (Richard Greene) lijkt een perfecte echtgenoot voor zijn jonge vrouw Margaret (Jeanne Crain). Hun huwelijk komt echter onder druk te staan als Windermere ontmoetingen heeft met Mrs. Erlynne (Madeleine Carroll). Hij geeft haar geld en nodigt haar zelfs uit op de verjaardag van zijn vrouw. Lady Margaret is geschokt en zoekt troost bij Lord Robert Darlington (George Sanders), die allang een oogje op haar heeft. Naar een toneelstuk van Oscar Wilde.

avatar van Dogie_Hogan
DVD release (R-2UK): 17 nov. 2008!

avatar van Dievegge
Verfilming van de komedie van Oscar Wilde. In het begin krijgen we George Sanders en Madeleine Carroll te zien als bejaarde. Knap werk van de make-upafdeling; ik was er even ingetrapt. Het eigenlijke toneelstuk volgt dan als een grote flashback. Dat geeft wel een lichte stijlbreuk, want aan de snedige oneliners merk je dat alleen dat gedeelte door Oscar Wilde geschreven is. In het slotgedeelte geeft de muziek een te melodramatisch effect.