Shadowing the Third Man (2004)

Verenigd Koninkrijk / Oostenrijk / Frankrijk / Japan
Documentaire
95 minuten / 60 minuten (tv-versie)

geregisseerd door Frederick Baker
met de stem van John Hurt, Angela Allen en Guy Hamilton

Documentaire over het tot stand komen van de film The Third Man. Aan bod komen onder meer de ster-allures van Orson Welles, de ruzies tussen de producers Alexander Korda en David O. Selznick, en hoe de muziek van Anton Karas gevonden en opgenomen werd. Daarnaast worden beelden van de film geprojecteerd op de huidige lokaties in Wenen waar de film opgenomen werd.

avatar van Pieter Montana
Staat deze op een DVD uitgave van "The Third Man" als extra? Lijkt me wel interessant.

avatar van Mug
Mug
Deze 'making of' documentaire staat zowel op de Nederlandse special edition dvd als de Criterion uitgave.

Veel interessante achtergrond-informatie. Een post making of die filmischer [zeker qua montage] meer te bieden heeft dan een normale making of. Alleen voor de liefhebbers van 'The Third Man', ongeveer de hele film wordt geanalyseerd.

kiriyama
Voor een making-off vrij aardig maar wel veels te lang. Een half uur had leuk geweest, na 3 kwartier viel ik echter zowat in slaap. Verder niet onaardig gemaakt en bevat grappige info maar hij is wel een uur te lang. Kijk dan toch liever de film nog eens.