Ten Gentlemen from West Point (1942)

geregisseerd door Henry Hathaway
met George Montgomery, Maureen O'Hara en John Sutton

Aan het begin van de 19de eeuw gaan er stemmen op om de beruchte West Point Academie nieuw leven in te blazen. Het Congres stemt in met een proefperiode van een jaar en majoor Sam Carter krijgt de leiding over een nieuwe groep kadetten. Carter is echter van mening dat een theoretische academie nooit echte militairen kan produceren en hij voert een zeer streng en hard beleid door, waardoor de kadetten bij bosjes afvallen. Twee van deze kadetten zijn Howard en Dawson, die ook met elkaar behoorlijke problemen hebben.