• 10.997 nieuwsartikelen
  • 9.003.277 stemmen

Your Cheatin' Heart (1964)

Drama / Muziek | 99 minuten

Genre: Drama / Muziek

Geregisseerd door: Gene Nelson

Met onder meer: George Hamilton, Susan Oliver en Red Buttons

IMDb beoordeling: 6,5 (862)

Gesproken taal: Engels

Plot Your Cheatin' Heart

"The immortal Hank Williams lives again. Sings again..."

Countryzanger Hank Williams wordt binnen zeer korte tijd een bekende grootheid. Ondanks zijn korte carrière is hij een legende binnen de Amerikaanse countrymuziek. Zijn snel gerezen ster begint echter al weer snel te wankelen, want door Hanks alcoholverslaving gaat het met zijn carrière vlug bergafwaarts, tot hij reeds op 29-jarige leeftijd overlijdt.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

Joe Rauch

Young Hank Williams

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Sterker dan verwacht deze Hank Williams biografie.

George Hamilton is behoorlijk overtuigend en de songs zijn gezongen door Hank Williams Jr.

Weduwe Williams was ook betrokken bij de productie dus het zou allemaal zo kunnen zijn geweest al scheen het nogal een gehaaide feeks te zijn en wordt ze hier zelf misschien wat positiever geportretteerd.

"Sometimes it's a heart attack, sometimes they just don't say

They pulled poor old Hank Wlliams out of a Cadillac CoupeDeVille

He ended up on alcohol and pills"

(Fred Eaglesmith)

avatar van Bobbejaantje

Bobbejaantje

Na I Saw The Light had ik wel zin in nog een biopic over Hank Williams. Deze is gemaakt enkele jaren na zijn dood en met medewerking van zijn ex Audrey. Dat is eraan te zien omdat deze film niet eens de scheiding van het koppel toont alsof ze samen bleven tot het eind. Ook niets over de vele relaties en slippertjes van Hank. Wel komt zijn relatie met de drank uitgebreid aan bod. Een intriest verhaal over een ongelukkig man is het. Enkel de relatie met Audrey brengt in de beginfase wel wat joligheid met een kleine injectie screwball wat ook wel past bij het tijdperk van de film. En ook de muziek van dit natuurtalent blijft natuurlijk overeind. Biopics beoordeel ik niet per se aan het waarheidsgetrouw karakter omdat het toch altijd gaat om een selectie van feiten en interpretaties erover. Het was in elk geval wel voldoende entertainend hoewel het in wezen gaat over een zeer donker verhaal.