Your Cheatin' Heart (1964)

Drama / Muziek

geregisseerd door Gene Nelson
met George Hamilton, Susan Oliver en Red Buttons

Countryzanger Hank Williams wordt binnen zeer korte tijd een bekende grootheid. Ondanks zijn korte carrière is hij een legende binnen de Amerikaanse countrymuziek. Zijn snel gerezen ster begint echter al weer snel te wankelen, want door Hanks alcoholverslaving gaat het met zijn carrière vlug bergafwaarts, tot hij reeds op 29-jarige leeftijd overlijdt.

avatar van wendyvortex
Sterker dan verwacht deze Hank Williams biografie.
George Hamilton is behoorlijk overtuigend en de songs zijn gezongen door Hank Williams Jr.
Weduwe Williams was ook betrokken bij de productie dus het zou allemaal zo kunnen zijn geweest al scheen het nogal een gehaaide feeks te zijn en wordt ze hier zelf misschien wat positiever geportretteerd.
"Sometimes it's a heart attack, sometimes they just don't say
They pulled poor old Hank Wlliams out of a Cadillac CoupeDeVille
He ended up on alcohol and pills"

(Fred Eaglesmith)