Die Große Chance (1957)

West-Duitsland
Komedie / Muziek

geregisseerd door Hans Quest
met Walter Giller, Gardy Granass en Michael Cramer

Walter, Freddy, Peter, Klaus en Tommy zijn studenten in Heidelberg, die hun weinige vrije uren tussen studie en bijbaantjes, besteden aan het maken van muziek in een jazzclub. Hun 'negermuziek' stuit echter op weerstand bij de lokale bevolking, terwijl de plaatselijke meisjes juist laaiend enthousiast zijn. Nadat ook de kapelaan zijn ongenoegen kenbaar maakt, proberen de jongens hun tegenstanders met een benefietconcert de wind uit de zeilen te nemen.

Dick2008
Ik heb deze in het verleden al eens gedeeltelijk gezien, maar echt een film die je heel snel vergeten bent. Bijna niet door heen te komen deze vroege schlagerfilm. Nogal stom verhaal over jongeren en jazzmuziek en begrijpende en niet-begrijpende ouders en nog een kapelaan en een bisschop erbij. Overdreven gedoe vaak en Duitse humor ......De jongeren lijken me ook wat te oud voor hun rol.
Als het rock and roll muziek was had ik er nog wel wat van voor kunnen stellen. Maar jazz-muziek of wat er voor door moet gaan ......Nogal vergezocht allemaal.

Gewoon een excuus om schlagers maar ook andere soorten muziek, zoals gewoonlijk, in deze film te tonen. Freddy Quinn zingt twee liedjes, geen onaardige trouwens. Hij is net als Peter Alexander (ook was) een Oostenrijker met heel veel succes in Duitsland maar ook in eigen land en buiten die grenzen. Jazzmuzikant Bert Nicholas, niet echt een grote naam lijkt me, was zeker ook toevallig in Heidelberg of omgeving in de buurt kan die ook nog even de film. 2.0