The Electric Company's Greatest Hits and Bits (2006)

Documentaire

geregisseerd door David Leaf en John Scheinfeld
met Bill Cosby, Morgan Freeman en Luis Avalos

Tussen 1971 en 1985 waren er maar weinig televisieshows die lezen op zo'n creatieve en energieke manier promoten als The Electric Company. Als een virtueel "video" klaslokaal dat zowel informatief als vermakelijk was, gebruikte The Electric Company sketches, animatie en muziek om literatuur te populariseren. Een hele reeks leraren, waaronder Bill Cosby, Morgan Freeman en zelfs Spiderman voorzagen kinderen van alle middelen die ze nodig hadden om hun vocabulair en leesvaardigheid te verbeteren. In deze documentaire komen daarnaast een aantal gastacteurs, waaronder Gene Wilder, Joan Rivers, Mel Brooks en Tom Lehrer, vertellen waarom lezen zo leuk is.