Arabella (1967)

Alternatieve titel: Ragazza del Charleston

Italië

geregisseerd door Mauro Bolognini
met Virna Lisi, Margaret Rutherford en Terry-Thomas

Arabella (Virna Lisi) probeert het huis van haar moeder uit de handen van de belastingdienst te houden. Zij probeert daarom geld los te peuteren bij een generaal, een hertog, een hotelmanager en een verzekeringsagent (alle 4 gespeeld door Terry-Thomas). Op die manier komt Arabella echter in het vaarwater van een Giorgio (James Fox), een kleine crimineel.

Redelijk onderhoudende komedie over een charmante dievegge, die op gelijke voet wordt terug betaald door een crimineel heerschap. Leuke opzet, ook de setting, maar het overschot aan bijrollen maken het rommelig en soms ook onoverzichtelijk.