Adem'in Trenleri (2007)

Alternatieve titel: Adam and the Devil

Turkije

geregisseerd door Baris Pirhasan
met Firat Can Aydin, Cem Özer en Nurgül Yesilçay

Imam Hasan komt met zijn mooie, jonge vrouw Hacer en dochtertje Fatma naar het dorpje Karaağaçlı, om daar gedurende de maand Ramadan voor te gaan bij het gebed en om de dorpskinderen godsdienstles te geven. Vooral voor Adam, het pientere zoontje van de plaatselijke stationschef, gaat hiermee een geheel nieuwe wereld open. Treinen, zondes, hemel en hel: alles raakt in de war in Adams rijke fantasieën. Ondertussen verwondert het dorp zich over de eigenaardige manier waarop imam Hasan om lijkt te gaan met zijn gezin en de wildste roddels doen daarover de ronde. De imam en zijn vrouw blijken echter een loodzwaar geheim met zich mee te dragen.

Ben erg benieuwd naar deze film.

halilyuksel
Heb m vandaag gezien en hij is erg meeslepend. Behalve dan dat ik Cem Özer 10 keer niks vind, was deze film heel goed te pruimen.

ik heb hem gisteravond gezien, eerste kwartier begon ik te twijfelen of hem wel of niet verder moest afkijken. heb toch besloten om hem tot het einde te volgen en heb er eerlijk gezegd geen spijt van gehad. misschien verwachtte ikzelf meer dan nodig voor zo'n film, maar achteraf toch leuk als je hem ziet. einde vond ik super. nurgul vind ik zowiezo een leuke verschijning, vind haar goed kunnen acteren. wel knap van cem ozer dat hij 'vrij' om kan gaan met zijn vrouwtje. zou ik niet gekund hebben als ik een man was