• 8.258.861 stemmen

Alternatieve titel: Frozen Days

Oorsprong: Israël

Geregisseerd door: Danny Lerner

Met onder meer: Anat Klausner en Uli Sternberg

IMDb beoordeling: 6,8 (410)

Oorspronkelijke taal: Hebreeuws

Plot Yamim Kfuim

Meow, een alleenstaande jonge vrouw, kraakt leegstaande flats in Tel Aviv. Ze is drugsdealster en schuimt voortdurend straten en hippe clubs af op zoek naar klanten. Ze is verslaafd aan losse contacten en leert Zero op een chatkanaal kennen. Het komt tot een afspraak in zijn verduisterd appartement, maar ze krijgt zijn gezicht niet te zien. Ondanks de seksuele spanning slaat ze op de vlucht, maar achteraf, gebiologeerd als ze is, maakt ze een nieuwe afspraak met Zero in de kolkende massa van een hippe discotheek.

Useless

Wat een verrassing. De film is helemaal in zwart-wit (behalve een treffend fragment) en het ziet er indrukwekkend uit: goede shots, minimalistische en indringende muziek en een schitterende sfeerschepping. Maar net als je denkt dat je helemaal ingewerkt bent door het flitsende, hippe eerste deel, komt er een totaal onverwachte ommezwaai met Memento allures.

Erg indrukwekkend en voorlopig het beste wat ik in 2007 al gezien heb.

Useless

Briljant, heb ik nu eindelijk de film te pakken (Thaise dvd), blijkt de belofte "Engelse ondertitels" op de hoes gewoon onzin te zijn. Het heeft enkel Thaise ondertitels en de film zelf in het oorspronkelijke Hebreeuws. Opletten dus als je deze release in Azië wil kopen. Als iemand me aan de ondertitels kan helpen (er is ook een Australische release), graag een pm, dank!

Useless

Ondertitels eindelijk na 4 jaar gevonden. PM maar mocht je ze zoeken.

avatar van SimonSav

SimonSav

Fascinerend filmpje zeg.

avatar van yesplease

yesplease

Gebaseerd op 1 idee. Wel aardig uitgewerkt.