It Had to Be You (1947)

1 stem

geregisseerd door Don Hartman en Rudolph Maté
met Ginger Rogers, Cornel Wilde en Ron Randall

Victoria Stafford (Ginger Rogers) is een rijke jonge vrouw die al drie keer verloofd is geweest en zich drie keer voor het altaar bedacht, vlak voor ze de bekende woorden moest uitspreken. Vastbesloten haar vierde verloofde, Oliver H.P. Harrington (Ron Randell), wél te trouwen staat ze op het punt de drie woordjes uit te spreken. Plotseling echter krijgt ze een visioen van de geliefde van haar dromen, George (Cornel Wilde), een fantasie die ze al koestert sinds haar jeugd. Uiteindelijk ontmoet ze een lookalike van vlees en bloed van haar imaginaire geliefde: een ruwe brandweerman, genaamd Johnny Blaine, die inderdaad een vriendje was uit Victoria's kindertijd. Hoewel Victoria helemaal weg is van Johnny zijn de gevoelens helaas niet wederzijds. Daarnaast vormt ook hun totaal verschillende achtergrond een probleem.

avatar van Dutchfan
Een hele goede cast in een zwakke komedie.

Ik ben een fan van Ginger Rogers, maar in deze film slaat ze met haar vertolking van Victoria Stafford de plank volledig mis.

Ze is erg irritant en constant hysterisch en dat werkt als snel op de zenuwen.

Volgens de film is Ginger's personage 26....Ginger was 26 in 1937 en in 1947 was ze dus 10 jaar ouder en het was duidelijk te zien dat ze geen 26 meer was.

Cornel Wilde is wel goed in zijn rol, maar hij kan de film ook niet redden.

Het verhaal over een droomfiguur dat tot leven komt werkt bij mij niet.