Can Hieronymus Merkin Ever Forget Mercy Humppe and Find True Happiness? (1969)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Muziek

geregisseerd door Anthony Newley
met Anthony Newley, Joan Collins en Alexander Newley

Hieronymous Merkin is onlangs 40 jaar geworden en is nu druk bezig om een biografische film over zijn eigen leven te maken. Hij portretteert zichzelf daarin als een marionet, die wordt bestuurd door een onzichtbare meester. Met zijn vriend en raadgever Goodtime Eddie Filth als gids, gaat de jonge Merkin van de ene vrouw naar de andere, en verandert tenslotte in een echte ladykiller. Naarmate het einde van de film nadert, zal Merkin echter zijn verleden achter zich moeten laten, om de waarheid van het heden onder ogen te zien.