Ada Apa Dengan Cinta? (2002)

Alternatieve titel: What's Up with Love?

Indonesië
Romantiek / Drama

geregisseerd door Rudy Soedjarwo
met Dian Sastrowardoyo, Nicholas Saputra en Ladya Cheryll

Cinta (Dian Sastrowardoyo) is een slim en zelfverzekerd 17-jarig meisje. Ze bouwt een vriendschap op met een jongen wiens vaders politieke achtergrond als 'gevaarlijk' wordt beschouwd door de regering. Hierdoor raakt ze de veiligheid en comfort van haar oude leventje kwijt.

avatar van Wadjoe
Alles bij Ada Apa Dengan Cinta? is net niet. Het verhaal is zwak en totaal niet meesleepend, oninteressante persona's en het acteer werk is ook niet bepaald sterk. Het is een beetje een platte film en nergens in de film word je echt geraakt of meegesleept.

avatar van Chuck Taylor
Heel mooi, leuk en simpel filmpje. Het verhaal is een hele simpele over het leven van een aantal schoolvriendinnetjes en bevat veel cliché's. Dat kan heel vervelend zijn, maar in deze film niet. Het is verder leuk uitgewerkt en af en toe telt de film een paar hele hilarische momenten door een paar fantastisch uitgewerkte personages. Pak Wardiman is er daar zeker één van. Het acteerwerk vond ik juist wel vrij sterk, vooral van Cinta (Dian Sastrowardoyo) zelf. Nicholas Saputra vond ik overigens tegenvallen, hij komt niet echt heel erg in zijn rol had ik het idee. Jammer.

Al met al een heerlijke film om te kijken op een doordeweekse avond. 3,5*

avatar van Wadjoe
Hmm, even een snelle re-check gedaan. Het acteerwerk van Cinta (Dian Sastrowardoyo) is inderdaad sterk, het waren vooral de andere personages die me niet veel deden.

avatar van kinjutsu
Heel erg zure flick dit, ik kon er niet van genieten. De tanga's waren niet spang...

kinjutsu schreef:
De tanga's waren niet spang...

Mee eens, maar ik kan je verzekeren dat één van de dames (Dian Sastrowardoyo) toch erg spang is geworden in de tussentijd.