Peril at End House (1990)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Mystery

geregisseerd door Renny Rye
met Davi Suchet, Hugh Fraser en Philip Jackson

Hercule Poirot's ontspannende vakanrie neemt een onverwachte wending als hij de jonge en knappe Nick Buckley ontmoet. Iemand schijnt Buckley te willen vermoorden en Poirot besluit haar te beschermen. Maar ondanks alle moeite wordt er toch een aanslag op het leven van de jonge Buckley gepleegd. Poirot zal er nu alles aan moeten doen om de dader te achterhalen. Verfilming van het boek 'Peril at End House' van Agatha Christie.

neo (crew)
Suchet als Poirot komt zeer dicht in de buurt bij het hoge kwalitatieve niveau van Ustinov in dezelfde rol. Een aangenaam kalm tempo, prima geacteerd, kortom een goed gemaakte detective. Hastings is hier te zien als de komische stuntelaar zoals Dr. Watson dat is in de Holmes serie met Rathbone. 3.5 sterren