Dead Beat (1994)

Thriller / Drama

geregisseerd door Adam Dubov
met Bruce Ramsay, Balthazar Getty en Natasha Gregson Wagner

Kit is een narcistische pathologische leugenaar en moordenaar met een grote voorkeur voor vrouwen. Het verhaal wordt verteld door zijn voormalig aanhanger Rudy. Kit leefde om te verleiden, waarbij hij uren spendeerde met make-up, haarversteviger en glitterlaarzen om zichzelf op Elvis te laten lijken. Hij krijgt een relatie met Kirsten, een meisje uit een rijke familie. Zij is een verwante geest die net zo manipulatief blijkt als hij. Al snel eist ze van hem zijn liefde voor haar te bewijzen. Kit vertrouwt haar en vertelt over de laatste moord die hij heeft gepleegd. Hij zegt dat hij dit geheim ook aan Rudy heeft verteld, maar Kirsten ontdekt dat hij liegt. Ze gebruikt deze informatie om Kit bij haar te houden. Daarnaast probeert ze om van Rudy af te komen door zijn relatie met Donna te verpesten. Kit en Kirsten vervolgen hun steeds intensere spel, wat uiteindelijk leidt tot moord.