Song Trong So Hai (2005)

Vietnam
Drama / Oorlog

geregisseerd door Chuyên Bui Thac
met Tran Huu Phuc, Mai Van Thinh en Dang Thuy My Uyen

Het naoorlogse Vietnam ligt vol met mijnen. Niet iedereen wil zijn leven wagen met opruimen, maar Tai heeft weinig keus. Als voormalige soldaat van de vijand krijgt hij geen werk en hij heeft twee gezinnen te onderhouden. Met ware doodsverachting slaat hij aan het demonteren.

avatar van Onslaught
Dit lijkt mij een zeer interessante film.

Gezien op IFFR 2007. Leuke beschouwing over het leven van een vader van 2 gezinnen die er een enigzins 'nare' baan op na houdt. Niet erg gelaagde vertelling overigens. Desalniettemin een onderhoudende film met spanning.

avatar van as
as
Kibabu schreef:
Niet erg gelaagde vertelling overigens.
Dat was ook mijn probleem met de film. Net als het wel erg fantasieloze camerawerk en regie, waardoor het geheel erg mat wordt. De inhoud heeft genoeg dramatiek om mee te slepen maar wordt daardoor volledig om zeep geholpen.

Reinbo
Aardig filmpje, maar het kabbelt een beetje voort, gebeurd te weinig om het goed te maken. Jammer, wel erg mooi gefotografeerd. 3*