I Sogni del Signor Rossi (1976)

Alternatieve titel: Mr. Rossi's Dreams

Italië
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Bruno Bozzetto
met de stemmen van Giuseppe Rinaldi, Gianfranco Mauri en Grazia Pivetti

Signor Rossi is een eenvoudige burger, die echter droomt van een avontuurlijk leven, zoals zijn helden Zorro, Tarzan, Lancelot en Sherlock Holmes. Helaas voor hem heeft Rossi het echter in zijn normale leven al moeilijk genoeg en weet hij niet eens hoe hij alle problemen op moet lossen.

avatar van Mug
Mug
Ah, hier was ook een tv-serie van als ik het me goed herinner uit mijn ultra-vroege kinderjaren. Samen met La Linea (ook Italiaans) blijkbaar de hoogtijdagen van de Italiaanse animatie...

avatar van stephan73
Deze (en ook de andere Signor Rossi titels) zijn gewoon 4 afleveringen van 20 minuten (waarschijnlijk valt het wat dat betreft onder de noemer mini-serie), en te krijgen op DVD te koop (vanwege jeugd-sentiment gekocht, zelfs al zijn ze Duits na-gesynchroniseerd!)

avatar van Mug
Mug
Ah. Ik begon al te twijfelen toen de andere Signor Rossi films on-line kwamen te staan, aangaande zeer herkenbare plot-omschrijvingen...

Was dit te zien op de Nederlandse zenders, of alleen op de Duitse zenders (keek als kind veel naar de Duitse zenders qua tekenfilmaanbod)?

edit: ongetwijfeld op de Duitser...

avatar van stephan73
Ik ken Signor Rossi alleen van de Duitse zenders, denk dat dit nooit is uitgezonden in Nederland.. Wel jammer, want het is echt een leuke serie!