Viaggio con Anita (1979)

Alternatieve titels: Lovers and Liars | Voyage avec Anita | A Trip with Anita

Italië / Frankrijk

geregisseerd door Mario Monicelli
met Goldie Hawn, Giancarlo Giannini en Claudine Auger

Anita is een Amerikaanse studente die op vakantie is in Rome. Ze ontmoet er de knappe bankier Guido, die zojuist op weg is naar het huis van zijn vader op het platteland. Hij vraagt Anita mee te komen, zodat ze onderweg het echte Italië kan zien, maar eenmaal onderweg blijkt dat Guido's vader is overleden. Anita besluit mee te gaan naar de begrafenis, niet wetende dat Guido eigenlijk getrouwd is.

Typisch Italiaanse komedie over vluchtige liefjes, leugentjes, avontuurlijke voorvalletjes maar eigenlijk met een gebrek aan ideeën voor echt grappige momenten. Het slot is zelfs wat wrang voor een echte komedie.

Redelijke film, af en toe paar leuke grappen en Goldie Hawn was altijd wel leuk om te zien. That's it...