Elle (1995)

Alternatieve titel: Her

Frankrijk

geregisseerd door Valeria Sarmiento
met Marine Delterme, Didier Flamand en Hristo Mitzkov

Elle gaat over een echtpaar met huwelijksproblemen. De echtgenoot is verliefd, de vrouw wordt niet ongaarne bemind en toch zijn ze niet gelukkig. Althans niet in de gebruikelijke zin van het woord. De man is namelijk te zeer verliefd om niet op zijn minst een beetje paranoïde te worden, en de echtgenote, is te zeer door zijn liefde vervoerd om niet een beetje geschokt te zijn. Hij ziet in haar een evenbeeld van de Venus van Milo, koestert haar als een kunstwerk en probeert haar te perfectioneren, met alle dwangmatigheden van dien. Zo gaan beiden hun huwelijkse gang in een tweezijdig proces van zelfvernietiging. Op weg van het ene misverstand naar de volgende vergissing wordt ieder op zijn eigen eenzaamheid teruggeworpen.

kappeuter (moderator)
Prachtige poster!

avatar van Martin Van K
kappeuter schreef:
Prachtige poster!

pure Magritte rip-off vooral!