Perfume de Gardênia (1992)

Alternatieve titel: Scent of Gardenias

1 stem

Brazilië

geregisseerd door Guilherme de Almeida Prado
met Christiane Torloni, José Mayer en Walter Quiroz

De film speelt in een identiteitsloos Brazilië in economisch moeizame tijden. De plot centreert zich rond het echtpaar Daniel en Gisa. Daniel is taxichauffeur en geobsedeerd door de politieberichten die hij op de taxiradio hoort. Gisa is een rustige huisvrouw die genoeg krijgt van haar saaie bestaan. Op een dag wordt ze ontdekt door een filmmaker van dubieus allooi die haar tot een ster maakt. Gisa laat haar echtgenoot vallen; hij blijft alleen achter met hun zoon Quim. Daniel wordt heen en weer geslingerd tussen gevoelens van wraak tegenover zijn vrouw en gevoelens van jaloezie tegenover zijn tienerzoon die zich bij zijn moeder wil voegen. Hij moet iets ondernemen.