La Baston (1985)

Frankrijk

geregisseerd door Jean-Claude Missiaen
met Robin Renucci, Véronique Genest en Michel Constantin

Na zijn straf in de gevangenis te hebben uitgezeten, kan René eindelijk zijn criminele verleden achter zich laten en een nieuw leven te beginnen. Maar wanneer geconstateerd wordt dat zijn zoon vreselijk ziek is en dringend goede, maar dure medische hulp nog heeft, kan René het aanbod om een safe in een villa te kraken niet laten voor wat het is. Maar wat René en zijn companen niet weten is dat zij eigenlijk enkel dienen als lokvogel voor een criminele bende die veel grootsere dingen van plan zijn. Kan hij toch uit de handen van de politie blijven, of wordt hij opnieuw gesnapt?