My Blue Heaven (1950)

Drama / Muziek

geregisseerd door Henry Koster
met Betty Grable, Dan Dailey en David Wayne

Jack en Kitty Moran zijn een getrouwd danspaar dat geen kinderen kan krijgen. Na vele pogingen besluiten zij om kinderen te adopteren. Maar dat blijkt ook niet eenvoudig te zijn, mede omdat hun werk als dansers in televisieshows veel aandacht en tijd vergt.

Luchtige shownummers aan de ene kant en anderzijds een min of meer serieus verhaal over adoptie; dat zijn de basiselementen van deze film. En die bijten elkaar toch wel een beetje. Maar afgezien daarvan is het een vlotte film met natuurlijk “pin-up” Betty Grable als de voornaamste attractie. Samen met Dan Dailey zorgt zij voor anderhalf uur aangenaam vertier. Ook de debuterende Mitzi Gaynor (South Pacific) draagt daaraan bij, vooral met haar mooie dansduet met Dailey.