• 8.257.398 stemmen

The Year without a Santa Claus (2006)

Familie | 90 minuten

Genre: Familie

Geregisseerd door: Ron Underwood

Met onder meer: John Goodman, Delta Burke en Chris Kattan

IMDb beoordeling: 3,8 (941)

Plot The Year without a Santa Claus

De kerstman (John Goodman) denkt dat Kerstmis te commercieel geworden is en dat kinderen niet meer in hem geloven, dus wil hij een jaar thuis blijven en geen cadeaus bezorgen. Twee elven (Eddie Griffin en Ethan Suplee) denken hier anders over, dus gaan ze stiekem op zoek naar een jongen die nog wel in Kerstmis en de kerstman gelooft.

avatar van Countrynies

Countrynies

Nog geen reacties?

Ik ga hem vanavond kijken.. ik ben benieuwd.

avatar van jjwebaline

jjwebaline

Ik ook...

avatar van ivaro

ivaro

hele slechte film kreeg er hoofdpijn van

avatar van Drs. DAJA

Drs. DAJA

Wat Year without a Santa Claus in ieder geval bereikt heeft is een plaatsje in m'n top 10 van meest gefaalde art-direction... Goodman, hoe degelijk hij ook speelt, ziet er niet uit als santa. Evenals de lachwekkend slechte bordkartonnen decors waarbij de gebrekkigheid er van afstraalt. Ook verhaaltechnisch is dit geen film die je moet zien, laat staan om een kerstgevoel te krijgen. Zo mogen we de pogingen om "hip" te zijn wel heel pijnlijk noemen en het vermisde elfenduo is eerder een bron van irritatie dan humoristisch. Ik kreeg al helemaal het gevoel dat we verdwaald waren toen de Noordpool werd opgesplitst door een gast die van warmte hield en eentje die de kou prefereerde wat vervolgens uitbarstte in een liedje... Nee, om een warm gevoel te krijgen hoef je Year without a Santa Claus echt niet te zien.

avatar van Chattingforum

Chattingforum

Deze film begon ik te kijken rond 7 uur, dus heb echt een boel gemist. Maar ik kan wel zeggen dat het een film is die echt de Kerstmis gevoel een duidelijk punt maak. En het punt is wel waar, Kerstmis is te commercieel geworden...Maar goed, wat moet ik zeggen, ik zag maar de laatste uur...Raar dat het hier staat als 17.45 en het nu om 20.10 nog bezig is, zie je maar hoelang die pauzes zijn xD

avatar van Drs. DAJA

Drs. DAJA

Inderdaad grappig dat een film die op angstvallige wijze probeert een "hippe" doelgroep te bereiken door middel van irritante en overtrokken typetjes, commentaar levert op het commerciele karakter van kerst...

avatar van evildead666

evildead666

5 sterren voor deze film???