Too Young to Be a Dad (2002)

Alternatieve titels: A Family's Decision | Too Young to Be a Father

Verenigde Staten / Canada

geregisseerd door Éva Gárdos
met Kathy Baker, Paul Dano en Nigel Bennett

Het vriendinnetje van de 15-jarige Matt Freeman raakt zwanger. Haar familie besluit dat het kind ter adoptie afgestaan moet worden. Matt is hier in eerste instantie mee eens. Toch krijgt hij na een tijd zo zijn twijfels.

avatar van matthijs_013
Het gemiddelde ligt wel erg laag, maar de film was niet echt geweldig ofzo. Het was allemaal erg oppervlakkig en was niet diepgaand. Van de hoofdrolspeler (Dano) merkte ik absoluut geen uitstraling.

Het was een heel mooi verhaal.. beetje jammer alleen dat je niet hoort hoe het eindigt, komt de moeder weer in het leven van het kind voor ect. Die jongen heeft echt een lovenswaardige keuze gemaakt

Beetje vreemd dat ze voordat het kind nog geboren moet worden ze financieel tekort komen. Zoonlief moet zelfs als pizzabakker aan de slag om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen voor zijn ouders.
Als het kind eenmaal geboren is dan wordt er niets meer gezegd over of hij moet doorwerken of weer naar school gaat. Dan zijn er in één keer geen financiële zorgen meer. Niet echt geloofwaardig. En de moeder bestaat in eens niet meer nadat de vader het kind gewoon zelf houdt?

Licht vermakelijke tot slechte film 1,5*

Ik vond het toch wel een mooie film

Ik vond het echt een mooie en aangrijpende film!

avatar van niethie
Deze film heb ik destijds ook eens gezien. Hij was wel aardig, maar voor de rest- gewoon een uiterst moralistisch tv drama dat verder echter wel prima wegkeek.

2,5 sterren

*Joly*
Albert Filth schreef:

Ja dat vondt ik ook bizar zeg :S

avatar van Donkerwoud
De reclame irriteert me al...

Film met een hoog EO-gehalte. De karakterontwikkeling van Paul Dano doet een beetje onwerkelijk aan. Ondanks het moraliserende ondertoon is de film niet echt slecht.

avatar van laurel
Albert Filth schreef:

Licht vermakelijke tot slechte film 1,5*

Precies zoals ik het had willen omschrijven. De film zelf was misschien wel 3 sterren waard, maar om dit gegeven kan ik er toch maar 2 sterren voor geven.

avatar van Decec
Ik vond een mooie Dramafilm...
Prima acteerwerk...
Goed verhaal...
Veel te jong, moeilijk financiering,...
Wel spannend laatste slot (voor zijn eigen vader geworden)...
Jammer geen breedbeeld (4:3)...
Mooi HD kwaliteit...