Blanche Neige, la Suite (2007)

Alternatieve titels: Sneeuwwitje de Sequel | Snow White: The Sequel

België / Frankrijk / Verenigd Koninkrijk / Polen
Animatie / Komedie

geregisseerd door Picha
met de stemmen van Cécile De France, Jean-Paul Rouve en Marie Vincent

Een smakkerd van de Prins bracht Sneeuwwitje opnieuw tot leven. Volgens de geschiedkundigen van toen zijn ze daarop getrouwd, waren ze gelukkig en kregen ze heel veel kinderen. Eind van het verhaal. Wat, laten we toegeven, een beetje overhaast is. Dus ze trouwen en daarna vliegt een niet meer zo jonge pseudo-Goede Fee roefroef het landschap in. Ze heeft een boontje voor de Prins, dat is het minste wat we kunnen zeggen. Ze wil hem en ze zal hem verduiveld hebben. Een tikje van de toverstok en daar verschijnt de Schone Slaapster. De gedienstige Prins wekt haar met een rampzalige kus. Vanaf dan gaat alles verkeerd: de jacht op Sneeuwwitje is geopend, Assepoester komt halsoverkop aangerend, de Zeven Dwergen ergeren zich dood en een sterk ondervoede reus windt er echt geen doekjes om. Waarschijnlijk zal het sprookje uiteen vallen.

Opent volgende week ergens in de Belgische bios. Klinkt ... apart.

Onderhond schreef:
Opent volgende week ergens in de Belgische bios. Klinkt ... apart.

en dat is hij zeker, een pracht van een film, ik heb echt hard moeten lachen om deze film. heb hem daarnet in avant premiere in de bios gekeken. een echte aanrader

Bert1
Stany Crets, degene die de stem van de zeven dwergen verzorgt, zegt zelf niet met de film te kunnen lachen.
(bron: vrtnieuws.net)

De film lijkt me zwak.

Crets had beter helemaal z'n mond kunnen houden, hadden we niet met zo'n idiote dub gezeten weer.

Wat bezielt mensen nu om een tekenfilm als deze te gaan dubbben. Toch niet voor de kleintjes lijkt me.

Bert1
Volgens mij doet men het enkel voor de media-aandacht, een deplorabel fenomeen.

Wat een vulgair, onaantrekkelijk filmpje is dit wel niet geworden! Als je ernaartoe gaat om bloot te zien, zit je op het verkeerde adres, ga je ernaartoe om een animatiefilm te zien, dan kan ik je 10 betere aanraden en als je ernaartoe gaat met je kinderen, dan ben je gewoon gestoord. Om deze film te kunnen waarderen moet je bereid zijn te kunnen lachen om platvloerse grappen. Inderdaad... Dit hoort een komedie voor te stellen.
Dat is echter makkelijker gezegd dan gedaan. Ten eerste zijn alle protagonisten zo'n oversekste randdebielen dat er geen identificatie mee mogelijk is. Ten tweede zijn de grappen zo plat dat enkel de dorpsgek ermee zal kunnen lachen en ze naar hun waarde appreciëren. En ten slotte, wie wilt er nu in godsnaam kijken naar een stel seksgerichte tekenfilmfiguren???
Wie wel eens stiekem geil wordt van sprookjesfiguren (?!), die raad ik deze film aan. Zoniet, ga dan naar een betere film.

avatar van latrat
Godver, niveau van een 11jarige die een toneeltje voor de scouts moet maken. Humpende dwergen, verschrikkelijk slechte accenten, moppen waarvan ik niet wist dat iemand ze echt kon menen,...

Squall
valt precies niet veel van te verwachten,
ze draaien hem met Nieuw jaar op een belgisch zender kanaal2

avatar van film88888
Deze wou ik al lang zien, en nu gisteren op tv gekeken. De film was maar vrij dom. Dit kon mijn dikke teen ook verzinnen, maar soms was het idd wel best super grappig, en vulgaire stukjes dat wel best leuk waren, maar niet meteen een film voor 2de keer te kijken. Een zeer aparte Animatie film voor de oudere mensen. Een 2,5

avatar van *kelly*
Veel te veel vulgaire praat die het volledige verhaal van sneeuwwitje en de 7 dwergen in elkaar doet zakken, maar de stem van Stany Crets maakt de film toch het bekijken waard!
Heb soms echt wel moeten lachen met bv. de verwijtende woorden die in het rond vlogen.

--------->3*

Boeit totaal niet en is helemaal nergens grappig. tenminste niet in die 35 minuten die ik gezien heb. kan zo in de flop 100 denk ik 0,5 ster

avatar van JDSsmetje
Heel grappige film. Misschien zijn de andere belangrijke punten wel slecht maar mijn lachkriebels hebben dit allemaal opgehaald.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Zeer slechte humor en nergens origineel. De animatie is ook niet sterk en het geheel is gewoon vervelend. Verder niets over te zeggen. Absoluut te vermijden.

avatar van JDSsmetje
Het grappigste vond ik toen die gast zodanig naar dat sprookjesfiguur haar borsten zat te kijken en de namen vroeg.

Je weet maar beter waar je aan begint.

Picha toont geen genade wanneer hij de Disney sprookjes neerhaalt. En hoewel uit deze film ook wel blijkt dat hij best fan is van Disney, is het resultaat er niet naar. Best grof, puberaal en met een hoop naakt.

Toch werkt de humor ook zonder al deze vuilbekkerij en kan ik Picha alleen maar waarderen vanwege zijn rechttoe rechtaan aanpak. Hij lijkt zich nergens aan te storen, wat de film toch steeds weer erg leuk maakt.

Voor een keer denk ik ook dat een anderstalige dub beter is dan de originele. Normaal in het Frans, maar de Britse dub maakt de personages nog eens extra grofgebekt. Vooral de dwergjes klinken echt als hooligan tuig. Echt geniaal effect.

Makkelijk af te doen als goedkoop, maar is het niet. Verder is de animatie leuk en de geschapen wereld erg kleurrijk. Zowel letterlijk als figuurlijk. Heerlijk tussendoortje!

4.0* en een uitgebreide review

kaydegreef
Een saai verhaal, slecht getekend, slecht vertaald stemwerk.
Kortom: een slechte film die je absoluut NIET moet bekijken(tenzij je grote fan bent van belachelijke fims zoals "Disaster movie" en "epic movie")
Slechtste film die ik dit jaar al heb bekeken!

Frok
kaydegreef schreef:

Je verwoord het precies als: Wie goed stemt op deze film kijkt graag naar Disaster Movie en Epic Movie. Heeft er toch niets mee te zien. Je zou haast al bang zijn om goed te stemmen !

Frok
Bij vlagen grappige film.

avatar van misterwhite
Geweldige grappen, onozele personages en de 7 dwergen. Toen ik de vlaamse versie zag op nieuwjaar lag ik gewoon in een deuk.

Het is lekker onozele humor met een verhaaltintje.

The Scorcher
Redelijk grappige X-rated versie van Sneeuwwitje.

Al bij al blijft het toch wel een middelmatig resultaat.

avatar van strawberry09
Bert1 schreef:
Volgens mij doet men het enkel voor de media-aandacht, een deplorabel fenomeen.

Dat denk ik ook , het verhaal trok op niets!

avatar van Filmkriebel
Trekt op niks. Grove taal en toespelingen op seks zijn de hoofdbestanddelen van deze "onofficiële" sequel op Sneeuwwitje. En dan de humor
Op zich stoorde dit mij niet. Nee, wat me tegenviel was dat er niks werd gedaan om een leuk verhaal te brengen waarin de humor tot haar recht komt. Het enige flauwe puberale grapje volgt het andere op. Wat valt nu te lachen met zeven rukkende dwergen, met bambi's moeder die doodgeschoten wordt, met een bloedgeile prins, een nimfomane fee en wat vuile woordjes (oeps, ik ben vergeten te giechelen)? Niet inderdaad.

misterwhite schreef:

Het is lekker onozele humor met een verhaaltintje.

volledig mee eens. de vlaamse versie met stany crets is lachen geblazen

@onderhond: bij mijn dvd staat geen dub van engels alleen frans en nederlands. waar gij die gevonden dan?

avatar van Esteban
Genadeloze knipogen, vulgaire kwinkslagen, weinig smaakvolle naaktgrappen en simpelweg groffe humor ... Dát is wat ik hoopte te zien. Helaas. Op een drietal weinig overtuigende gniffels na, is dit een ongelooflijk tamme en verbazingwekkend brave bedoening. Bij een persiflage als dit verwacht ik dat ze er effectief voluit voor durven gaan, maar meer dan enkele puberale ruk-grappen die evengoed door een twaalfjarige konden bedacht worden valt hier echt niets te beleven. Niets. Op geen enkel vlak.

avatar van nadrin
soms grappig maar vooral langdradig

er is nu blijkbaar een verzamelbox van picha maar deze film zit er niet bij. dacht dat hij alleen tarzan en sneeuwwitje een parodie hadden. weet iemand of die andere films van hem ook zo goed zijn?

avatar van TomaskeX
ECHT, echt een SUPERgrappige film!

avatar van gizzegiz
Prachtige film! Alleen iets minder geschikt voor kinderen...