Kokusai Himitsu Keisatsu: Kagi no Kagi (1965)

Alternatieve titels: International Secret Police: Key of Keys | Kagi no Kag | Key of Keys

Japan
Misdaad / Komedie

geregisseerd door Senkichi Taniguchi
met Tatsuya Mihashi, Akiko Wakabayashi en Mie Hama

Een geheim codebericht is de handen van een criminele organisatie gevallen. Zowel een geheim agent als een andere gangster zijn beide op zoek naar het papiertje. Als de agent wordt gevangen door de gangster, zit er niets anders op dan een pact te sluiten en te gaan samenwerken. Zodra echter het bewuste papiertje in zicht komt, verdwijnen alle vriendschappelijke beloften als sneeuw voor de zon.

Woody Allen gebruikte deze James Bond-achtige film uit Japan als basismateriaal voor zijn film What's Up, Tiger Lily?.