Scandalo (1976)

Alternatieve titels: Scandal | Submission

Italië

geregisseerd door Salvatore Samperi
met Franco Nero, Lisa Gastoni en Raymond Pellegrin

Deze film speelt zich af in Frankrijk vlak voor de Duitse invasie in 1940. Eliane Michoud is een aantrekkelijk vrouw die werkt in een apotheek, getrouwd is met een saaie man en een tienerdochter heeft. Op een donkere avond probeert de assistent van de apotheker, die denkt dat zij een andere vrouw is, haar te verleiden. Eliane stemt toe, maar de gevolgen zijn niet te overzien.

avatar van psycholamp
Waarom staan er überhaupt films van deze regisseur op deze site? Het zijn er 10 in totaal met in totaal 5 reacties.

Meneer Bungel
Wa's dat nu weer voor logica, psycholamp?

@ Scandalo: er zitten erg sterk opgebouwde scènes tussen (sowieso is de hele film mooi geschoten), en de mentale achtbaanrit van Eliane - gestuurd door Armand - wordt goed neergezet, maar ik vind:

a) Nero op de één of andere manier niet geknipt voor deze rol (niet dat hij het er slecht van af brengt).
b) het verhaal wat pompeus uitgewerkt en moet het dus wel eindigen in de alles verzengende vlammen van de hel zelve...

Absoluut genietbaar, dat toch wel.

3,0*.

avatar van psycholamp
Een logica van 4 jaar terug. Ben inmiddels wel wat ouder en wijzer (?).