The Intruder Within (1981)

Alternatieve titel: The Lucifer Rig

Sciencefiction / Horror

geregisseerd door Peter Carter
met Chad Everett, Joseph Bottoms en Jennifer Warren

Op een olieplatform wordt een versteend ei uit de diepzee opgehaald. Uit het ei groeit een oermonster dat het personeel begint te bedreigen.

avatar van Redlop
Destijds op persoonlijk advies van De Videokeizer zelf gehuurd. De informatie op de hoes onderstreepte zijn geoefend oog, aangezien er een verband met ‘Alien’ werd gelegd.
In mijn herinnering was er een glibberig stuk rots dat een ei moest voorstellen. Tot zover de vergelijking met ‘Alien’. Of het zou moeten zijn dat het monster in ‘Alien’ feitelijk maar zelden in beeld is, terwijl het monster in deze film zelfs helemaal afwezig is.

neo (crew)
Redlop was alienated...

avatar van Redlop
Maar de film helaas niet

avatar van brucecampbell
De poster!!!