Copacabana Palace (1962)

Italië / Frankrijk / Brazilië
Avontuur / Misdaad

geregisseerd door Steno
met Sylva Koscina, Walter Chiari en Mylène Demongeot

Het is carnaval in Rio De Janeiro. Terwijl de vreugdegolven door de straten van de stad gaan, kruizen de wegen van een aantal rijke bezoekers en die van een groep voluptueuze stewardessen elkaar. Deze ontmoetingen leveren in sommige gevallen de nodige avonturen op met bijbehorende gevolgen.

Nog geen stemmen voor deze sixties lounge film in Rio op de klanken van de Bossa Nova en geheel ter plaatse geschoten tijdens carnaval, met oa Rich, Chiari, Bofa, Tom Jobim en Joao Gilberto die zichzelf spelen, Demongeot, Koscina en Gloria Paul ?
Filmpje dat het dus duidelijk niet van zijn 3 verhaaltjes moet hebben die mekaar kruisen: een verhaaltje over Chiari de barman van het legendarische eponieme hotel die moet meewerken aan een heist op de kluis van het hotel door 2 niet te snuggere Hollandse gangsters, Rich als homosexuele baron en Diplomaat die jaloers is op zijn vrouw Demongeot die vreemd gaat met venten die hij het liefst voor zichzelf zou hebben, en 3 stewardesjes onder wie Koscina die kennis maken met de hierboven genoemde bossa nova iconen die zichzelf spelen.
Gewoon een zomers feestje vol zon, zee, vertier en authentieke footage van het carnaval, dit alles gefotografeerd door Dallamano die hier wederom bewijst oog te hebben voor landschap.
Grootste troef is natuurlijk de heerlijk zwoele score, en ik schrijf dit terwijl het nu alweer donker begint te worden in het rampzalige Holland