King Lear (1999)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Brian Blessed
met Brian Blessed, Hildegard Neil en Jason Riddington

Koning Lear wil zijn rijk verdelen onder zijn drie dochters, Goneril, Regan en Cordelia, waarvan de oudste twee getrouwd zijn. Cordelia is nog ongehuwd, maar wel geprezen en gewild als huwelijkspartner, gedeeltelijk omdat zij haar vaders lieveling is. Maar wanneer Lear zijn rijk wil verdelen en Cordelia het grootste deel wil schenken, mislukt zijn plan compleet. Cordelia weigert en de koning, zeer ontdaan door haar reactie, verdeelt haar deel van het rijk tussen Goneril and Regan.

Erg overbodige verfilming, behalve voor studenten die geen tijd meer hebben om het stuk nog te lezen.

avatar van Kuck-x
Genoten van meeslepend acteren. Van bijna alle acteurs. Maar bovenal, bovenal van de magistrale Blessed.