Únos Domu (2002)

Tsjechië
Familie

geregisseerd door Ivan Pokorný
met Vojtěch Kotek, Matěj Nechvátal en Nela Výborná

De dertienjarige Libor woont bij zijn rijke oom en tante, omdat zijn ouders jaren geleden bij een auto-ongeluk om het leven zijn gekomen. Gedurende de week moet hij naar een dure kostschool, waar hij steevast gepest wordt door de andere kinderen, en slechts in het weekend komt hij thuis bij zijn oom en tante, die echter maar weinig aandacht voor hem hebben. Op de maandagochtend na zijn verjaardag wordt hij plotseling ontvoerd door twee gemaskerde mannen, die hem in een donkere kelder stoppen, en zijn oom en tante om losgeld vragen. Zijn ontvoerders zijn echter niet de meest handige, en op een nacht slaagt Libor er in te ontsnappen - maar wil hij nog wel terug naar huis?