Qualcosa Striscia nel Buio (1971)

Alternatieve titels: Something Creeping in the Dark | Shadows in the Dark | Phantom Assassin

Italië
Horror

geregisseerd door Mario Colucci
met Farley Granger, Stelvio Rosi en Giacomo Rossi-Stuart

Een groep reizigers, waaronder een ontsnapte veroordeelde, zoekt een toevluchtsoord in een ver afgelegen herenhuis. Daar neemt de groep deel aan een séance die de geest van Sheila Marlowe, een overleden heks loslaat. Die vrouw werd daar op die plaats vele jaren geleden vermoord. Dat leidt tot bovennatuurlijke verschijnselen: sommige van de bezoekers worden bezeten en komen in duistere omstandigheden om het leven.

avatar van Mac Hammer Fan
Voorlopig uit op DVD in Italië, maar helaas alleen met Italiaanse ondertitels.

avatar van brucecampbell
Sfeervolle ghost thriller met giallo invloeden die ondanks enkele saaie momenten toch boeiend blijft tot het einde.
De soundtrack is overigens erg mooi en bij momenten beklemmend.

avatar van wendyvortex
Ach ja dat kennen we wel zo'n beetje, aantal vreemdelingen strandt in noodweer en zoeken onderdak in een groot huis. De normale types in Italiaanse films in de jaren zeventig: een nymphomane huisvrouw met haar impotente man, een politie-inspecteur, een killer, een filosoof, een dokter en z'n assistente en de 2 hippies die al in het huis wonen.
Heel vervelend, dus gaan we maar gezellig een seance houden en geheid dat er 's nachts niemand meer rustig kan slapen.
Paar compleet zotte scenes redden de film nog net van de complete ondergang.