Nadia et Sarra (2004)

Frankrijk / Tunesië

geregisseerd door Moufida Tlatli
met Hiam Abbass, Dorra Zarrouk en Hichem Rostom

Nadia, bijna vijftig, wordt verlaten door haar man en krijgt zwaar last van menopauzeverschijnselen. Ze gaat compulsief eten, raakt depressief en wordt jaloers op jonge vrouwen, vooral op haar 18-jarige dochter Sarra.

avatar van Richard1189
Mooi en degelijk camerawerk dat het tempo van het depressieve proces op maat ondersteunt. De arme Nadia voelt zich wel helemaal alleen staan met haar gevoelens, maar haar echtgenoot blijft bij haar met de steun die hij kan geven; al weet hij zich geen raad met de situatie. Een boeiende inkijk in de wereld van een vrouw die met de menopauze worstelt in een modern middleclass-milieu in Tunesië.