ad

Genre: Drama / Thriller

Oorsprong: Canada / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Matthew Hastings

Met onder meer: Katharine Isabelle, Amanda Tapping en Maria del Mar

IMDb beoordeling: 5,1 (347)

Over Engaged to Kill

"Some promises can kill..."

Kinderarts Abby Lord (Maria Del Mar) lijkt het allemaal te hebben: een goed huwelijk met Robert (Joe Lando), twee kinderen, een prachtig huis en een succesvolle carrière. Maar alles verandert als ze wordt ontvoerd door een jonge man en vrouw. Robert betaalt het losgeld, maar toch gaat alles mis.

Detective Burns

illogical

Coole poster!

avatar van HoTCr3WTeam

HoTCr3WTeam

En nog een zeer goede film ook , leek me niks toch maar gekeken 4 sterren van mij!!

avatar van ylb

ylb

Ik vond deze film redelijk. Ik vond af en toe de belichting slecht. Het script heeft wat momenten die je als kijker al snel ongeloofwaardig en/of irritant vindt. De acteerprestaties zijn matig tot goed te noemen. De tekst achterop de dvd vind ik iets te onthullend en dat vond ik jammer. Ik laat me graag verrassen, maar dat is ook uiteindelijk wel gebeurd. Ik had achteraf toch liever iets anders gehuurd.

Ik geef deze film 2,5 ster. De acteurs, de spanning die toch wel blijft boeien en het einde hebben bijgedragen aan deze score.

avatar van pebbles02

pebbles02

soor hoor maar vond m echt sterreloos.

waardeloos verhaal alles is zo doorzichtig en die vader dan wat een slecht acteur

avatar van glenn2509

glenn2509

Ik vond deze film slecht en kom niet verder dan 1 1/2*. Voor een B-film is het wel aardig maar verwacht er niet te veel van. Erg doorzichtig en ver van de werkelijkheid. Het verhaal klopt niet, jammer. Als je een beetje oplet dan is het ergelijk. Kon mij niet echt boeien!

avatar van The_Game

The_Game

Dit is een behoorlijke B-film. Alle acteurs kwamen me wel een beetje bekend voor. De enige die ik echt bij naam ken is dan ook Katharine Isabelle (Ginger Snaps Trilogy). Het verhaal van deze film is wel nog wel aardig en daarom heb ik hem ook nog afgekeken. Dus de film zou een stuk beter geworden zijn, als hij een hoger budget had.

avatar van Naduah

Naduah

Ik vond de film toch wel sterk moet ik zeggen en spannend. Het kijken absoluut waard!

avatar van buttista

buttista

Wat een slecht en voorspelbaar verhaal. Redelijk geacteerd. Na 15 minuten kun je de afloop raden en is de lol en de spanning er af.

avatar van vaza306

vaza306

Wat een slechte film, na 3 minuten weet je al wat er de rest van de film gaat gebeuren. Het verhaal is niet origineel en voorspelbaar, af en toe lijkt het wel alsof ze van een of andere soap-set het camerawerk hebben overgenomen. Oer en oer slecht, deze hoef je dus nooit en te never te kijken!!!!!

avatar van Puthenaer

Puthenaer

Beetje voorspelbaar, maar wel leuk en af en toe nog spannend ook!

avatar van ralfsjam

ralfsjam

ben het helemaal met vaza306 eens! ik zat echt te hopen dat ik totaal op het verkeerde been werd gezet, maar het was zo voorspelbaar dat dat niet eens zou kunnen. weer zo'n dvd-hoes waar je intrapt! dat is echt vervelend! LET NOOIT OP EEN HOES! daar stoppen ze vaak meer geld in.

een 2.0 voor de moeite.

avatar van samtari

samtari

Meestal is het vrij gemakkelijk om mij op het verkeerde been te zetten en ik heb tot het einde van de film zitten denken dat dat hier ook het geval zou zijn , maar helaas , het is dus werkelijk precies zoals je na 13 minuten denkt dat het zal gaan . 2.5 ster omdat ik het toch nog wel spannend vond .

avatar van queenie

queenie

Onverwacht een erg goede film. Ik dacht ook eerst dat hij anders zou gaan, maar dus niet. Keek lekker weg en werd goed geacteerd. 4*

avatar van danny61

danny61

Eigenlijk een gewone thriller zoals er al duizend gemaakt zijn.

Ik vond het niet echt veel zaaks.

Geef 2,5 op 5

avatar van horrorfreak23

horrorfreak23

Ik had echt gehoopd op een andere afloop .

Maar de film in zijn verloop was wel goed maar toch voorspelbaar

2.5

avatar van Schiedammer

Schiedammer

Zeer matige film die niet echt spannend wordt. Verhaallijn is zeer ongeloofwaardig met aardig wat toevalligheden waardoor je echt zit te kijken van 'hoe is het mogelijk allemaal'. Wat zeker ook een groot minpunt is dat de voorspelbaarheid van de film heb je inderdaad de hoes al gelezen dan hoef je de film niet te bekijken. De acteurs vond ik allemaal slecht het leken wel soap acteurs. Beeldkwaliteit van de dvd vond ik in sommige gedeeltes veel te soft waardoor het inderdaad wel een soap lijkt. Het geluid op dvd 5.1 is ook zeker niet spetterend en niet goed in sommige gedeeltes kwam het geluid niet echt waar het vandaan moet komen. De film leek meer op een RTL woensdagavond film. Voor mij is de film zeker niet meer waard dan 2*.

avatar van Friday the 13 th

Friday the 13 th

Typische tv-thriller.Ik hou er wel van, maar deze was toch vrij matig.

De film start vrijwel meteen, maar toch was er maar zelden spanning in te merken. Beetje saai allemaal en vooral heel erg voorspelbaar.

Gewoon weer een individu dat wraak wil nemen en het leven van het gezinnetje wilt verzuren met trukjes die véél te gemakkelijk lopen om waar te kunnen zijn. Als er dan iemand vermoord wordt, dan zijn het mensen van de bank of andere voorschieters, waar je geen moer om geeft en die ook amper vernoemd worden in het verhaal.

Al bij al heb ik hem toch kunnen uitkijken. De poster is intrigerender dan de film zelf.

avatar van akira124

akira124

Uitermate slecht.

Sarah T.

Jezus gebruik niet al die moeilijke woorden t is gewoon een leuke film punt. -.-

avatar van Noodless

Noodless

Heel voorspelbaar tv-film waarin inderdaad alles wel heel gemakkelijk verloopt voor de ontvoerder om zijn wraak uit te oefenen. Goed om eens één keer te zien, maar daar blijft het dan ook bij. 5/10

avatar van Chainsaw

Chainsaw

De uitdrukking '13-in-een-dozijn' is ongetwijfeld uitgevonden voor een standaard thriller als Engaged to Kill. Creativiteit is in ieder geval ver te zoeken. Maar naast een gebrek aan originaliteit ook een gebrek aan tempo. De film opent nog best ok met een enigszins spannende achtervolging, maar zakt daarna langzaam als een gelatine pudding in elkaar. Om vervolgens heel moeizaam weer op te krabbelen voor een de laatste paar minuten. Verder een matige cast en visueel ook niet echt aantrekkelijk. Niet iets wat je erg snel nog maar een keer opzet.