Saturday Night (1922)

1 stem

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Cecil B. DeMille
met Leatrice Joy, Conrad Nagel en Edith Roberts

Omdat zij zich door Richard Prentiss (Conrad Nagel) bedrogen voelt, trouwt Iris Van Suydam (Leatrice Joy) met haar chauffeur Tom McGuire (Jack Mower). Voor Richard zit er niets anders op dan te gaan trouwen met de eenvoudige Shamrock O'Day (Edith Roberts). Klasseverschillen zorgen echter helaas voor de nodige problemen, waardoor de huwelijken niet lang stand lijken houden.

avatar van Dutchfan
Typische Cecil B de Mille-film met een bizar verhaal en een aantal spectaculaire scenes.

Miljonairszoon Nagel en erfgename Joy verbreken, vlak voor het bekend maken van hun verloving, hun relatie en kiezen voor partners uit de lagere klasse.
Al gauw blijkt dat het klasse-verschil te groot is om van de 2 huwelijken een succes te maken.

Actrice Edith Roberts steelt de show als de eenvoudige Shamrock.

De scenes met de auto op de spoorbrug en de grote brand aan het eind van de film moeten voor het film-publiek in 1922 erg spectaculair zijn geweest.