Colosseum: A Gladiator's Story (2003)

Alternatieve titel: Colosseum: Rome's Arena of Death

Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Drama

geregisseerd door Tilman Remme
met Jamel Aroui, Lotfi Dziri en de stem van Jeffrey Gibson

In deze gedramatiseerde, historische documentaire wordt het levensverhaal van een van de meest geroemde gladiatoren, Verus, verteld. Als jongen werd hij gevangen genomen en als slaaf naar Rome gevoerd. Daar moest hij werken aan de bouw van het Colosseum. Als op een dag de meesters van de gladiatorenschool langskomen, weet hij dat dit zijn enige kans is om aan het roemloze slavenbestaan te ontkomen.

Haha, vast slechte film, 3 jaar geleden uitgekomen en nog niet eens één stem

veron35
Hij is niet slecht alleen het is een documantaire waar een verteller in praat en de acteurs alleen maar spelen. hij kwam 1 keer op discovery en toen heb ik hem gezien.

avatar van sportfan27
hhhmmm, komt vanavond op SBS6 , na Gladiator, toch maar even kijken

ik zie dat het van de bbc is, dat geeft hoop

ik kijk hem ook wel even hij komt toch na gladiator en bbc ja dat geeft wel hoop

avatar van erwku
zeer boeiend en realistisch. Het einde vond ik ontroerend omdat het waargebeurd is.

Persoonlijk vind ik deze vechtscenes mooier dan in Gladiator. je ziet de mensen tenminste vechten!

avatar van PatrickV
Leuk om te zien, goeie toelichtingen wat betreft de gladiatoren, leuk om te weten hoe het er echt aan toe is gegaan. Maar wel meer iets voor Discovery dan SBS.
3 sterren.

avatar van Iketes
PatrickV schreef:
Maar wel meer iets voor Discovery dan SBS.

Neemt dat wat af van de kwaliteit van de film

avatar van PatrickV
Nee, wel van het feit dat het een documentaire is. Maar goed.

avatar van ¤smas¤
vond hem reuze interesant om te kijken omdat het een documentare is ..dus meer gericht op feiten en om een beeld te geven hoe het toen was. het ging dus in mindere mate om het vechten zelf, al zag je zeker wel gevechten maar door de uitleg en de gevoelens van de hoofdpersoon kwam je meer te weten hoe het een beetje zou zijn geweest, want het hele doel van gladiatoren was in de eerste instantie nie eens bedoeld om de ander te doden, teminste dat kwam pas later van de orde!
wat verder interesant was dat het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal.
ik vind hem minder dan the Gladiator omdat er het muziek in ontbreek en dit een documentare is en gladiator echt een film is waar je helemaal in mee word getrokken, dit kijk je meer van een afstand
ik vind deze film 3*** waard