Raven Hawk (1996)

Alternatieve titel: Ravenhawk

Actie / Drama

geregisseerd door Albert Pyun
met Rachel McLish, John Enos III en Ed Lauter

Ravenhawk is een Shoshone indiaanse, die ten onrechte levenslang heeft gekregen voor de moord op haar ouders. Door haar hiervoor op te laten draaien, heeft de ware moordenaar Thorne zijn plannen kunnen realiseren: het bouwen van een dumpplaats voor nucleair afval op het Shoshone land. Het lijkt allemaal perfect uitgedacht door Thorne, maar na 12 jaar keert Ravenhawk, uitgegroeid tot een vrouw met een onmetelijke kracht en eindeloze moed, geheel onverwacht terug naar haar land. Daar vindt ze haar volk onderdrukt en gebroken.