Iko Shashvi Mgalobeli (1970)

Alternatieve titels: Lived Once a Song-Thrush | Once Upon a Time There Was a Singing Blackbird | Zhil Pevchiy Drozd

Sovjet-Unie
Komedie / Drama

geregisseerd door Otar Iosseliani
met Gela Kandelaki, Gogi Chkheidze en Jansug Kakhidze

Gia Agladze (Gela Kandelaki) werkt bij het Tbilis Symfonie Orkest. Dat wil zeggen, hij verzorgt de luide effecten aan het einde van een concert en arriveert daarom altijd pas op het laatste ogenblik. De rest van de tijd spendeert hij aan andere belangrijke zaken, zich altijd haastend om zowel zijn vrienden alsook de nodige vrouwen te ontmoeten. Ondanks al zijn goede wil om aan de talloze sociale verplichtingen te voldoen loopt het spaak.

Boeiende moralistische vertelling, met charismatische hoofdpersoon en mooie muziek.