Eight Hundred Leagues Down the Amazon (1993)

Alternatieve titels: 800 Leagues Down the Amazon | Jules Verne's Eight Hundred Leagues Down the Amazon

Peru / Verenigde Staten
Actie / Avontuur

geregisseerd door Luis Llosa
met Daphne Zuniga, Barry Bostwick en Adam Baldwin

Een ark zo groot als een huis, vaart rustig de Amazone rivier af. De meeste opzittenden zijn op zoek naar avontuur. Voor Joam Garral, een outlaw, is dit echter de enige manier om terug in Brazilië te komen. Buiten de gevaren die in de rivier sluimeren, krijgt Garal te maken met een nog groter gevaar. Zijn geheime verleden wordt openbaar. Een roekeloze premiejager is hem al snel op het spoor. Terugkeren is onmogelijk...

Prachtig al die stervende zwanen in de 'actie-scenes'

Anderhalve ster, voor als je je een keer verveelt en écht geen andere film kunt vinden.

avatar van sisidriver
simpel verhaal met vreemd einde,alleen daphne is leuk om naar te kijken dus 2 sterren voor haar!

Absoluut geen topfilm, maar om nu te zeggen dat ik hem super slecht vind, dat ook weer niet. Als ik van tevoren geweten had dat de film van dit nivo was, dan had ik hem echter niet gekocht.

avatar van Phantasm
Niet echt geweldig, niet echt goed en niet echt slecht.