Dünyayi Kurtaran Adam'in Oglu (2006)

Alternatieve titels: Dunyayi Kurtaran Adamin Oglu | Turks in Space

Turkije
Sciencefiction / Komedie

geregisseerd door Kartal Tibet
met Cüneyt Arkin, Mehmet Ali Erbil en Deniz Seki

In het jaar 2055 heeft het universum nog altijd geen rust gevonden en is er nog geen regering gevormd die sereniteit waarborgt. De staten van de planeten hebben de Unie van Orion gevormd maar deze is niet bij machte de problemen op te lossen. Misdaadbendes, krachteloze koningen, dominante koninginnen zijn het probleem. Kortom, chaos regeert in de ruimte. Enkel het team van het ruimteschip onder leiding van Kapitein Kartal kan deze anarchie een halt toeroepen.

Zogenaamde vervolg op Turkish Starwars, is meer een komedie dan een actiefilm.

Oh deze ik had hem eigenlijk toegevoegd maar ja
leuk dat ceneyt erkin en Deniz Seki erin spelen maar mehmet eli erbil alweer in de rol kan wel genoeg van krijgen we zien hem echt overal nou mag dat wel minder zijn waar of niet !

Over de Film

“De Redder van de Wereld” van Cetin Inanc is een wereldbekende trash cultfilm geworden. Vijfentwintig jaar na het origineel komt dit jaar in de kerstvakantie het vervolg in de zalen. Cuneyt Arkin speelt opnieuw een van de hoofdrollen.

De originele film uit 1982, zonder twijfel de meest komische film uit de Turks filmgeschiedenis, wordt door de bekende regisseur Quentin Tarantino een trash cultfilm genoemd.
Op cinematografisch vlak kan “De Redder van de Wereld” vergeleken worden met “Plan 9 from outer space” van Ed Wood.

« De zoon van de Redder van de Wereld » wordt in Europa verspreid onder de naam « Turken in de Ruimte ».

De vindingrijke regisseur Kartal Tibet heeft gekozen voor jonge en bekende acteurs; Cuneyt Arkin, de ster van de eerste film speelt een van de belangrijke rollen in de film. Mehmet Ali Erbil, De Turkse film- en tv-ster speelt de hoofdrol van de film.

Naast deze bekende acteurs biedt de film een ver doorgedreven computeranimatie.
Het gebruik van deze technologie zal een mijlpaal zijn voor de Turkse cinema.
Het CGI-team dat de animatie verzorgt bestaat uit achttien personen en voorziet 1964 filmscènes van planeten, voertuigen en ruimtesteden.
De regisseur zendt de Turken in de ruimte in het jaar 2055 met een informatica-uitrusting van 2miljoen dollar.

Met een casting vlotte acteurs, een ruim budget en zeer komische rollen die ontleend zijn aan de eerste film belooft “Turks in Space” tegen kerst 2006 een schitterende en ontspannende film te worden voor de Europese filmliefhebber.

BRON: Maxximum Film

De nieuwe trailer vond ik wel best leuk...
Hopelijk wordt het ook wel een leuke film

Ersial
Word een beetje gek van Mehmet Ali Erbil! Overal zie je hem. Is er nog überhaupt andere acteur(s) in Turkije? Ik ga hem toch bekijken en dat alleen door Cüneyt Arkin en Pascal Nouma.

ja hebt gelijk je ziet hem bijna overal het mag wel wat een beetje anders zijn namelijk mehmet ali erbil is uit de kast Bah

kArIzMa_TuRk
lijkt mij een leuke film, ben benieuwd..

Science-Fiction en dan nog ook 110 minuten geloof me dit film wordt een flop en de humor van de film is net als die van hababam sinifi uc bucuk droge humor.
En als Cuneyt Arkin toch niet zo veel in beeld gaat komen kon die net zo goed er niet aan beginnen. Regisseur Kartal tibet Verziekt gewoon de films B.V. Hababam Sinifi Merhaba. In Turkije is de film al een flop http://www.beyazperde.com/film/2873

Nou de film viel wel mee. Je ziet in de film dat Cüneyt Arkin echt een legende is Een legende die nauwelijks in de film voorkomt. Deel 1 had meer actie dan deze deel. De orginele sfeer van de film heb je ook niet meer. Regisseur Kartal Tibet kan maar beter stoppen met films maken want hij begint de films als maar te verzieken.

Van mij krijgt Turks in Space 3 Sterren.

alhoewel ik de laatste tijd wel genoeg begin te krijgen van Mehmet Ali Erbil, vond ik deze film toch wel waard om een keer naar te kijken. Enige reden waarom ik naar deze film ben gegaan was Pascal Nouma Door hem werd het nog een film om naar te kijken
3,5 *

nog niet eens in Eindhoven te zien snap ter niks van deze bioos

avatar van Mug
Mug
Deze film is afgelopen week in premiere gegaan (voor de eerste keer 'ever') in kleine bioscopen. Grote bioscopen, waaronder Pathe, volgen komende week.

Nee sorry ik geef de film wel 2 sterren in plaats van 3.
Voor mensen die naar deze film gaan verwacht niet veel van deze film.

avatar van Zuzuu
Jongens, is deze film net als de eerste deel.. Want ik moest daarover zo hard om lachen totdat mijn maag er uit sponste.

Is het weer net als de vorige film waarbij de makers een actie-film proberen te creëren, maar het blijkt komedie te zijn (sarcastisch).

veron35
Deze film staat op nr. 4 in de bottom 100 op imdb... Omgerekend:

imdb: 0,80*
moviemeter: 2,80*

Nog al een verschil...

avatar van Turkeyloverz
Deze heeft ook maar 5 stemmen, IMDB heeft er al ruim 1700..

avatar van Anatolia
Zuzuu schreef:

Nee, ze proberen een komedie te creëren en falen jammerlijk.

Ook het "zo slecht dat het weer goed wordt"-cliché gaat hier niet op. De film is simpelweg slecht.

onurdirenc
droge film slechte kopie van gora ze moeten origineel zjn